راهکار درمان جای جوش

درمان جای جوش در مطب دکتر فهیمه مطلبی

بهترین و موثر ترین روش درمان جای جوش کدام است؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال بهتر است بدانید آکنه یا جوش صورت در سنین نوجوانی آغاز می شود و تا آخر جوانی ادامه دارد. برای درمان در مرحله اول باید مشاهده شود آیا ضایعات واقعاً جوش صورت هستند یا خیر. چون خیلی از ضایعات پوستی همانند جوش صورت بروز می کنند.

جهت مطالعه محتوای ۴ دقیقه ای با ما همراه باشید.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

جهت تماس با دکتر مطلبی، دکتر پوست ، مو ، زیبایی و لاغری می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
٨٨۵٠١٣٧٣ – ٨٨۵٠٨٢٨۴ – ٠٩٠١١٣٩٠٠۴١

علت پیدایش جوش یا آکنه

پیدایش جوش صورت ناشی از یک علت خاص نیست بلکه چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند. از جمله دلایل پیدایش جوش و آکنه عبارتند از:

  1. ارث
  2. میکروب
  3. نوع غذا
  4. مشکلات عصبی و روحی
  5. تغییرات غددی
  6. هورمونی
  7. نوع پوست
  8. بهداشت صورت
  9. مصرف برخی داروها
  10. بعضی از بیماری ها

غدد سباسه به طور طبیعی در تمام سطح پوست گسترش دارند و مسئول چرب نگه داشتن سطح پوست می باشند. همچنین به علت بودن بعضی از مواد خاصیت ضد میکروبی و قارچی هستند. این غدد در کف پا و دست وجود ندارد و بیشتر در صورت، سر و سینه است. با بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی به علل مختلف سبب ایجاد جوش می شود.

انواع جوش

  1. کومدون (جوش های ریزی که به صورت سرسیاه و سرسفید)
  2. پاپول (جوش های برجسته و قرمز رنگ)
  3. پاسچول (جوش های چرکی)
  4. ندول (تورم التهابی که در عمق بیشتر نسبت به پاپول)

روش های درمان جای جوش

روش های مختلفی برای از بین بردن لک و جای جوش وجود دارند که هر کدام تاثیرات خود را دارند. روش هایی نظیر:

  1. پانچ
  2. میکرونیدلینگ
  3. میکرودرم
  4. سابسیژن
  5. لیزر

امروزه به منظور رفع جوش و جای جوش درمان های زیادی صورت می گیرد. زیرا این جای جوش همچون خود جوش چهره فرد را زشت نشان می دهد.

مراحل درمان جای جوش

مراحل درمان جای جوش عبارتند از:

درمان جای جوش  با میکرودرم

یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی و زیباسازی پوست و مناسب برای درمان جای جوش هایی با عمق کم می باشد که با انجام درست آن می توان از جوش، لک، منافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی جلوگیری شود، میکرودرم می باشد. میکرودرم با یک دستگاه خاص، لایه هایی از جنس کریستال ظریف در پوست ایجاد می کند. سپس با یک مکش، کریستال ها را از سطح پوست پاک می نماید تا جریان خون در پوست فعال شود و به تولید کلاژن بپردازد. نتیجه این عمل دستیابی به پوستی شاداب و با طراوت می باشد. البته اگر جای جوش عمیق باشد بهتر است این روش همراه با سابسیژن استفاده شود تا موثرتر واقع شود.

درمان جای جوش  با میکرودرم

درمان جای جوش  با سابسیژن

 سابسیژن صورت، روشی بی خطر و بدون هیچ گونه عوارض جانبی است. از این روش به منظور رفع فرو رفتگی ها مانند جای جوش یا بخیه استفاده می شود. سابسیژن و آر-اف فرکشنال در کنار یکدیگر بهترین درمان برای رفع اسکارهای آتروفیک (فرورفته) محسوب می شوند. برای آزاد کردن بافت های همبند یا فیبروتیک از سابسیژن استفاده می کنند. سابسیژن با وسیله ای استاندارد و بهداشتی که دارای سوزن های خاص به نام سوزن نوکور است، انجام می شود.

سابسیژن برای درمان جای جوش یا به اصطلاح درمان جوشگاه های عمیق ناشی از آکنه صورت می گیرد. ابتدا جای جوش را نقطه گذاری می کنند، سپس با یک ماده بی حس کننده (لیدوکائین) اقدام به بی حس نمودن صورت می نمایند. هنگام وارد کردن سوزن به پوست مقداری درد ایجاد می شود که بلافاصله کمپرس یخ به منظور کنترل این عارضه بر روی محل قرار می دهند. سابسیژن یک روش سرپایی است که برای بالا بودن موفقیت آن باید در چند جلسه صورت گیرد، که بیشتر افراد به ۲ تا ۵ جلسه درمان نیاز دارند.

پیشنهاد مطالعه مقاله : ژل الانسه برای جوانسازی پوست

درمان جای جوش  با سابسیژن

درمان جای جوش با لیزر

یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای درمان جای جوش و آکنه لیزر درمانی است که نیازی به استراحت و بستری شدن در آن دیده نمی شود. لیزر درمانی عمل ساده‌ ای است با کمترین عوارض جانبی، که اغلب جای جوش را تا حد زیادی از بین می‌ برد. علاوه بر درمان جای جوش از اشعه لیزر، برای کاهش چین و چروک، خطوط ریز روی پوست و رفع سیاهی اطراف چشم استفاده می‌ شود. لیزر برای تمام پوست ها مناسب است. این روش درمانی معمولاً این درمان یک ساعت طول می کشد. لازم به ذکر است که فرد بعد از این پروسه قادر به انجام فعالیت های روزمره می باشد.

درمان جای جوش با پانچ

این نوع روش یک درمان سرپایی هست و برای این کار از بی حسی موضعی در قسمت های اسکار صورت استفاده می شود. در ابتدا به وسیله دستگاه پانچ یک برش سطحی روی پوست و بسیار کوچک ایجاد می شود و این برش ها بستگی به جای جوش ها دارد. به طور معمول از پانچ برای برش بافت پوست ها استفاده می شود. متخصص پوست از بافت کناری اسکار برای بستن آن قسمت زخم شده است استفاده می کند. این عمل سبب می شود تا محل اسکار با پوست جدید پوشانده شود. مدت زمان درمان اسکار از طریق پانچ بین شش تا هشت جلسه می باشد.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

این نوع روش درمانی برای درمان جای جوش ، رنگدانه های پوست، درمان فرو رفتگی جای جوش، جای اسکار های جراحی، لک های صورت و جوان سازی پوست انجام می شود.
در روش میکرونیدلینگ از بی حسی موضعی و با استفاده از سوزن های مخصوص این دستگاه استفاده می شود و سبب می شود منافذ ریزی در پوست به وجود بیاید. عمق این منافذ بستگی به طول سوزن ها دارد. در این روش بدون هیچ عارضه ای و ظرف مدت دو تا سه روز درمان می شود.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با مشاوران خبره ما در ارتباط باشید.

منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم.

پیشنهاد مطالعه مقاله : جالپرو برای جوانسازی پوست

شماره های تماس و آدرس ما :

 
تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲
مطالب بیشتری بخوانید
از سابسیژن صورت چه می‌دانید؟
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *