بهترین روش درمان منافذ باز پوست

پوست صاف و سالم یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی در این دوره می‌باشد. حداقل تصاویر بی‌عیب و نقص در اینستاگرام، این انتظار را به وجود آورده‌اند که خیلی از افراد پوستی صاف دارند. پس چرا شما نداشته باشید؟ جوش‌های کوچک و بزرگ همواره افراد را در داشتن پوستی صاف آزار می‌دهند و با ایجاد فرورفتگی‌هایی روی پوست، رضایت افراد از چهره‌شان را کم می‌کنند. تا چندین سال پیش برای رفع جوش صورت و اثرات آن مردم مخصوصاً خانم‌ها، بیش‌تر با کمک لوازم آرایش این عیب صورت خود را می‌پوشاندند. البته که با مصرف بیش‌تر لوازم آرایش برای برطرف کردن جای جوش‌، بیش‌تر شرایط برای زیادتر شدن جوش‌ و لک‌های صورت فراهم می‌شد. امروزه دیگر اهمیت مراقبت‌های پوستی برای خیلی‌ها ثابت شده و به جای این‌که عیب‌های صورت را با آرایش بپوشانند، مردم به دنبال پوستی هستند، که نیاز به پوشاندن عیب‌هایش نباشد. صورت ما به وسیله منافذ باز پوست نفس می‌کشد و یکی از دلایل ایجاد جوش و لک همین منافذ باز پوست می‌باشد. وقتی منافذ باز پوست، کمی بزرگ شوند روی پوست شخص دانه‌های خیلی ریزی ایجاد می‌شود که به اصلاح پوست شخص پرتقالی می‌شود. در این مطلب در کلینیک زیبایی دکتر مطلبی به بهترین روش درمان منافذ باز پوست می‌پردازیم تا شما بتوانید به خوبی با منافذ باز پوست و درمان آن آشنا شوید.

 

منافذ باز پوست و دلایل ایجاد آن‌ها

منافذ باز پوست در نقاطی در صورت هستند، که که فولیکول مو و چربی از آن خارج می‌شود. این منافذ باز پوست بر اثر وجود سلول‌های مرده، جوش و آکنه، انواع آلودگی و چربی بسته می‌شوند و برای نفس کشیدن مجبورند بیش‌تر از حالت عادی باز شوند. مخصوصاً در پوست‌های چرب که چربی صورت باعث افزایش منافذ باز پوست می‌شوند.

منافذ باز پوست و دلایل ایجاد آن‌ها

البته که به طور کل در پوست‌های غیر چرب هم کم شدن میزان کلاژن‌سازی، منافذ باز پوست را افزایش می‌دهد. کاهش کلاژن‌سازی پوست نیز در اثر افزایش سن، در افراد رخ ‌می‌دهد. منافذ باز پوست روزنه‌های خیلی ریزی روی صورت ایجاد می‌کنند، که زیبایی افراد و چهره آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. منافذ باز پوست را خیلی وقت‌ها به شکل جوش‌های ریز و سر سیاه می‌توان دید. تیره بودن منافذ باز پوست به دلیل وجود پیازهای مو می‌باشد که با باز شدن منافذ پوست نمایان می‌شوند. هم‌چنین غدد چربی موجود در این فولیکول‌های مو، پوست صورت را چرب و زمینه‌ساز ایجاد منافذ باز پوست می‌شود.

منافذ باز پوست خودشان مشکل‌ساز نیستند و باعث نفس کشیدن و تنظیم چربی پوست می‌شوند، اما همین باز شدن زیادی منافذ باز پوست و ترشح چربی اضافی است که ضرورت درمان منافذ باز پوست را بیش‌تر می‌کند.افرادی که پوست چرب دارند باید در انتخاب لوازم آرایشی نیز دقت بیش‌تری کنند. محصولات نامناسب آرایشی سطح چربی پوست را افزایش می‌دهند و منافذ باز پوست بیش از پیش باز می‌شوند. هم‌چنین افراد دارای پوست چرب، اگر به خوبی از پوست خود مراقبت نکنند، احتمالاً منافذ باز پوست بیش‌تری خواهند داشت. در هر صورت هم از یک جایی باید درمان منافذ باز پوست آغاز شود.

افزایش سن در افراد خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد و تولید کلاژن و الاستین در پوست خیلی کم می‌شود. همین موارد باعث عدم کنترل چربی پوست و در نهایت افزایش منافذ باز پوست می‌شود. خیلی از افراد نیز به دلایل ژنتیکی تعریق زیادی در صورتشان، به‌خصوص گونه و بینی دارند که نتیجه آن افزایش منافذ باز پوست در صورتشان می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد که سبک زندگی و رژیم غذایی نیز در منافذ باز پوست تاثیرگذار می‌باشد و خوردن غذاهای چرب و شور با افزایش چربی پوست صورت و منافذ باز پوست همراه می‌شود. با تمام این توضیحات دلایل زیاد شدن منافذ باز پوست را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

  • تولید زیاد روغن پوستی یا سبوم
  • عوامل ژنتیکی و ارثی
  • کمبود ویتامین A
  • وجود جوش و آکنه
  • از بین رفتن رطوبت پوست
  • افزایش سن و کاهش کلاژن پوست
  • آسیب نور خورشید
  • فولیکول مو
  • چرخه قاعدگی و زمان تخمک‌گذاری زنان
  • آلودگی هوا
  • تعریق بیش از اندازه

مشکلات منافذ باز پوست

منافذ باز پوست برای فرد و زیبایی صورتش مشکلاتی به همراه خواهند داشت. درمان منافذ باز پوست اگر به تاخیر بیفتد و اقدام مناسبی برای رفع آن انجام نشود، با عوارضی همراه می‌باشد. تجمع چربی و آلودگی در منافذ باز پوست باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه یا چرکی می‌شود. به همین ترتیب در ادامه نیز می‌تواند اثراتی منفی برای سلامت پوستی و زیبایی داشته باشد و درمان منافذ باز پوست را نیز سخت‌تر کند.

پیش‌گیری از منافذ باز پوست

اولین گام برای جلوگیری از منافذ باز پوست رعایت بهداشت و تمیز بودن دائمی صورت می‌باشد. پوست شما روزانه باید یک بار با پاک‌کننده‌های صورت باکیفیت و مناسب نوع پوستتان تمیز شود. آلودگی هوا و چربی‌های جمع شده روی پوست موجب زیاد شدن منافذ باز پوست می‌شود و با تمیز کردن روزانه می‌توانید اثر آن را کاهش دهید. اشاره کردیم که یکی از دلایل منافذ باز پوست آسیب به وسیله نور خورشید می‌باشد. یکی دیگر از راهکارهای مهم و کاربردی استفاده مداوم و درست از کرم‌های ضد آفتاب می‌باشد. پوشاندن صورت با یک لایه کرم در مقابل آفتاب، منجر به جلوگیری از آسیب نور خورشید به کلاژن‌های پوست می‌شود. البته باید بدانید که کرم‌ها ضد آفتاب و لوازم آرایشی‌تان باید با نوع پوستتان سازگار باشند تا منافذ باز پوست را بزرگ‌تر نکنند. زخم‌ها و جوش‌ها نیز از عوامل منافذ باز پوست می‌باشد. ترکاندن و دستکاری جوش‌ها موجب زخم شدن آن‌ها می‌شود. زخم‌ها یک روزنه بزرگ در منافذ باز پوست از خود باقی می‌گذارند. در کل می‌توان گفت که یک روتین پوستی مناسب، شست‌وشوی روزانه صورت، استفاده از مرطوب‌کننده، ماسک و کرم لایه‌بردار و پاک کردن آرایش قبل از خواب می‌توانند به پیش‌گیری از منافذ باز پوست، کمک بزرگی بکنند.

بهترین روش درمان منافذ باز پوست

در مواقعی که نیاز به درمان منافذ باز پوست به صورت فوری دارید یا منافذ باز پوست نمایانی در صورت شما معلوم است، می‌توانید از روش‌های درمان منافذ باز پوست در کلینیک‌ها استفاده کنید تا بتوانید منافذ باز پوست خود را تنگ کنید و از عوارض ناشی از آن در امان باشید. چند نمونه از بهترین روش درمان منافذ باز پوست می‌توان به لایه‌برداری، لیزر، میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن اشاره کرد که در ادامه تک تک آن‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم تا اگر قصد درمان منافذ باز پوست خود را دارید بتوانید با آگاهی کامل از بین آن‌ها انتخاب کنید.

درمان منافذ باز پوست با لایه‌برداری

یک روش راحت و ساده برای درمان منافذ باز پوست لایه‌برداری به کمک مواد شیمیایی می‌باشد. در لایه‌برداری به کمک مواد شیمیایی لایه‌های مرده و آسیب‌دیده پوست شخص برداشته می‌شود و و با کم کردن چربی و آلودگی‌های سطح پوست، زمینه را برای داشتن پوستی با طراوت و سالم آماده می‌کند. با انجام روش لایه‌برداری پوست شخص درخشان و صاف می‌شود.

درمان منافذ باز پوست با لایه‌برداری

 وقتی روزنه این منافذ پوست عمیق شده باشد و هدف از لایه‌برداری فقط درمان منافذ باز پوست باشد، ماده شیمیایی اصلی لایه‌برداری اسید تری کلرواستیک می‌باشد. برای درمان منافذ باز پوست معمولی می‌توان از اسیدهای آلفا،بتا هیدروکسی و گلیکولیک استفاده کرد. در کل با این روش می‌توان به خوبی درمان منافذ باز پوست را انجام داد.

درمان منافذ باز پوست با لیزر

در روش لیزر درمانی برای منافذ باز پوست، اشعه‌ای با قدرت زیاد موجب تحریک سلول‌های پوستی در راستای کلاژن‌سازی می‌شود. این روش کاملاً غیرتهاجمی می‌باشد و نیازی به بی‌حسی هم ندارد و خیلی ایمن به تنگ شدن منافذ باز پوست و داشتن پوستی شاداب کمک می‌کند.

درمان منافذ باز پوست با لیزر

در لیزر درمانی منافذ باز پوست بعد از چند جلسه درمانی، فرآیند کلاژن‌سازی تحریک و درمان می‌شود. در درمان تخصصی منافذ باز پوست با لیزر، تعداد جلسات مورد نیاز با توجه به نوع پوست، توسط پزشک متخصص پوست تعیین می‌شود.

لیزرها برای درمان منافذ باز پوست، طول موج و قدرت‌های مختلفی دارند که می‌توانند اثرات مختلفی روی پوست فرد بگذارند. به همین دلیل طول موجی مشخص شده با قدرت تحت کنترل برای درمان منافذ باز پوست به صورت شخص تابانده می‌شود. این اشعه‌های لیزر به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند و موجب تحریک و افزایش کلاژن‌سازی در شخص می‌شوند. این افزایش کلاژن و طراوت پوست، به مروز زمان موجب تنگ شدن منافذ باز پوست و از بین رفتن چین و چروک‌ها نیز می‌شود. تعیین جلسات لیزر درمانی با پزشک می‌باشد و برای این منظور، باید زودتر شخص را معاینه کند. استفاده از لیزر به کلی آسیب‌های پوستی را کاهش می‌دهد و روشی موثر در درمان منافذ باز پوست می‌باشد.

استفاده از لیزر فرکشنال برای درمان منافذ باز پوست خیلی مفید می‌باشد و باعث از بین رفتن لایه‌ها و سلول‌های آسیب‌دیده در صورت شخص می‌شود. استفاده از روش لیزر درمانی برای شخص شادابی و جوانی پوست را به همراه دارد. در نظر داشته باشید هنگام انجام لیزر درمانی، نباید از هیچ‌گونه لوازم آرایشی استفاده کرده باشید و باید پوستتان کاملاً تمیز باشد. این روش بدون هیچ‌گونه زخمی به درمان منافذ باز پوست و تنگ کردن آن‌ها می‌پردازد. بعد از انجام لیزر باید از نور مستقیم خورشید و آفتاب دوری کنید و حتماً از کرم ضدآفتاب مخصوص استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مناسب از لیزر درمانی و در کل تمامی متدهای زیبایی، باید نکات و دستورالعمل‌هایی که پزشک برای بعد از انجام آن به شما می‌گوید به خوبی رعایت کنید. لیزر درمانی توانایی این را دارد که برای مدت‌ها شما را از شر منافذ باز پوست خلاص کند و پوستی شاداب برای شما به همراه داشته باشد.

میکرونیدلینگ

این روش با تحریک کردن سازنده‌های کلاژن پوست، سبب افزایش کلاژن‌سازی و درمان منافذ باز پوست می‌شود. در اصل میکرونیدلینگ در راستای جوان‌سازی و از بین بردن چین و چروک‌ها و تیرگی پوست انجام می‌شود. با چند جلسه انجام میکرونیدلینگ می‌توان درمان منافذ باز پوست را انجام داد. میکرونیدلینگ یک روش امن در درمان منافذ باز پوست می‌باشد و سبب از بین رفتن لک جوش و زخم و رفع ترک و چین و چروک پوست می‌شود. برای انجام میکرونیدلینگ‌، دستگاه مخصوصی با سوزن‌های بسیار ریز و ظریف، مواد تحریک‌کننده سلول‌های پوستی و تولید کلاژن را وارد صورت می‌کند و کمک بزرگی به درمان منافذ باز پوست می‌باشد. این روش کاملاً ایمن می‌باشد و خیلی زود بعد از چند جلسه تاثیرات شگفت‌انگیزی در راستای جوان‌سازی و درمان منافذ باز پوست روی فرد می‌گذارد.

میکرونیدلینگ

میکرودرم ابریژن

یکی از روش‌های موثر دیگر در درمان تخصصی منافذ باز پوست، میکرودرم ابریژن می‌باشد. در این روش با استفاده از مکانیزم‌های درمانی مکش و تخلیه منافذ لنفاوی، عوامل تولید کلاژن تحریک می‌شوندو با افزایش کلاژن‌سازی در پوست شخص، جوان‌سازی، درمان منافذ باز پوست و درخشان‌تر شدن پوست را برای شخص به همراه خواهد داشت.

برای درمان منافذ باز پوست و استفاده از سایر متدهای زیبایی در کلینیک زیبایی دکتر مطلبی می‌توانید فرم مشاوره رایگان زیر را پر کرده تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

    شماره های تماس و آدرس ما:

     
    تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲

    با تشکر از همراهی شما سروران گرامی

    مطالب بیشتری بخوانید
    بهترین کلینیک لیزر موهای زائد با دستگاه اندیاگ در مطهری
    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *