عوارض لیزر پوست

همان گونه که می دانید در صورتی که در انتخاب دکتر پوست دقت کافی نداشته باشید و یا دستگاه لیزری که برای پوست شما استفاده می شود مناسب نباشد می تواند عوارض هایی را به همراه داشته باشد که عبارتست از :

عفونت

عفونت بعد از تجدید سطح پوست با لیزر می تواند ویروسی ، باکتریال و یا قارچی باشد.شایع ترین عارضه به خوبی شناخته شده و سبب عفونت ویروس هرپس رخ می دهد.افراد بسیاری در گذشته خود به این عفونت مبتلا شده و اکنون ناقل آن به شمار می روند.توصیه های کنونی ، همان طور که در بالا خاطرنشان گردید انجام پروفیلاکسی برای همه بیماران بر ضد عفونت هرپس است .برخی بیماران ممکن است از پذیرش درمان ضد ویروسی خودداری کنند و برخی دیگر ممکن است عفونت های ناگهانی فعال پیدا کنند.

جهت تماس با دکتر مطلبی، دکتر پوست ، مو ، زیبایی و لاغری می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.٨٨٥٠١٣٧٣ – ٨٨٥٠٨٢٨٤ – ٠٩٠١١٣٩٠٠٤١

درمان عفونت

درمان عفونت به طور عمده عبارتست از تشخیص زودرس عفونت زودرس عفونت و استفاده از داروی ضد ویروس خوراکی .برای عفونت های خیلی شدید با ویروس هرپس سیمپلکس با زوستر ، درمان با داروی ضد ویروس وریدی ممکن  است مورد نیاز باشد.

اریتم

اریتم بعد از درمان تجدید سطح پوست با لیزر یک بخش طبیعی روند بهبودی التهابی است .اریتم ارتباط مستقیمی با عمق تجدید سطح انجام شده با لیزر و به میزان صدمه گرمایی ایجاد شده بستگی دارد.برخی بیماران ، میزان اریتمی غیر متناسب با میزان درمان انجام شده بروز می دهند در مواردی می توان اریتم اضافه را تحت نظر گرفت تا بهبود خود به خودی بیابد و یا اینکه اریتم اضافه را با استروئید های موضعی ملایم درمان با LED ، IPL و یا لیزر های عروقی مانند PDL مورد درمان قرار داد.

بثورات جلدی بثورات پوستی مانند آکنه یا میلیا به دنبال درمان تجدید سطح با لیزر شایع هستند.این بثورات می توانند ناشی از انسداد بیش از حد با فرآورده های موضعی یا فعال شدن عملکرد غدد باشند.آکنه را ممکن است بتوان با قطع عوامل انسدادی درمان نمود.اگر این امر با شکست مواجه شود ، آنتی بیوتیک های موضعی و یا درمان آکنه با لیزرهای میانه طیف مادون قرمز ممکن است استفاده شوند.میلیاها با سوراخ کردن پوست رویی به وسیله یک سوزن استریل با قطر باریک و فشار دادن آن ها با یک وسیله تخلیه کننده کومدون درمان می شوند.

عوارض لیزر پوست

تلانژکتازی

این امر ناشی از حذف بخش های دچار صدمه آفتابی فوقانی پوست و نمایان شدن شبکه عروقی زیرین است که درمان با لیزر های عروقی انجام می شود.

درماتیت

دو نوع درماتیت متعاقب انجام تجدید سطح با لیزر دیده می شوند تحریکی و آلرژی .

درماتیت تحریکی به دلیل شروع بسیار زودهنگام و یا خیلی تهاجمی از درمان های موضعی پوست است.درماتیت تماسی آلرژیک ، از یک آلرژی واقعی منشا می گیرد که معمولاً ناشی از یکی از داروهای موضعی است و می تواند ناشی از آنتی بوتیک خوراکی هم باشد.

ایجاد اسکار

ایجاد اسکار به دنبال تجدید سطح با لیزر ممکن است به دلیل درمان فرکشنال یا تمام سطح تهاجمی و سنگین عفونت و یا حتی کندن زخم و دلمه های ترمیم به وسیله بیمار رخ دهد.

سایر دیگر خدمات دکتر فهیمه مطلبی عبارتست از :

جوانسازی پوست

تزریق چربی

کرایولیپولیز

مزوتراپی

تزریق ژل لب

و …

منتظر نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم .