تزریق ژل لب؛ خوب یا بد؟

لب ازجمله قسمت‌های مهم صورت است که در زیبایی شما تاثیر بسزایی دارد؛ اما با افزایش سن، حجم و ارتفاع آن کم شده و این امر باعث می‌شود تا شما احساس کنید که از زیبایی آن کاسته شده است! در این زمان شما به فکر انواع راهکارهایی می‌افتید که بتوانید زیبایی سابق را به صورتتان بازگردانید و یا حتی در سنین جوانی گاها به فکر راه‌های هستید که بتوانید به لب‌های خود زیبایی دو چندانی ببخشید.

از آنجایی که نقش لب در ایجاد جذابیت صورت و زیبایی بر کسی پوشیده نیست؛ افراد در پی راه‌های مختلف برای برجسته‌تر کردن و زیباتر کردن لب‌های خود هستند. ازجمله محبوب‌ترین راه‌ها در این زمینه تزریق ژل لب است. ساختار ژل‌های لب از هیالورونیک اسید است و آن‌ها حاوی موادی هستند که خود در بافت طبیعی پوست بدن یافت می‌شوند؛ به همین سبب برای بدن ایمن هستند و احتمالا عارضه‌ی جدی‌ای به دنبال ندارند.

احتمالا با خواندن این مطلب تا اینجا، سوالات زیادی در رابطه با چگونگی تزریق ژل لب و خطرات آن در ذهنتان شکل گرفته است؛ بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا هرآنچه لازم است درباره‌ی تزریق ژل لب بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

جهت مطالعه محتوای ۴ دقیقه ای با ما همراه باشید.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

ژل لب چیست؟

ژل لب نوعی پرکننده پوست لب است که می‌تواند فورا حجم و وضوح لب‌های شما را افزایش دهد؛ و همچنین به صاف کردن خطوط و چین و چروک‌های اطراف لب شما کمک کند. ژل‌های لب از اسید هیالورونیک مصنوعی HA) ) تشکیل شده‌اند که HA یک ماده طبیعی در بدن شما است. برندهای مختلفی از جمله Juvederm، Restylane و Perlane برای ژل‌های لب وجود دارند.

فواید پرکننده های اسید هیالورونیک

پس از تزریق، ژل موجود در پرکننده ها بافت لب را پشتیبانی کرده و شکل می دهد. استفاده از این نوع پرکننده ها مزایای بسیاری دارد:

  1. کنترل حجم لب: در طی این نوع تزریق، پزشک مقدار مواد تزریق شده را کنترل می کند، که می تواند نتایج بهترین در افزایش حجم لب ایجاد کند.
  2. سرعت تدریجی درمان: می توان پرکننده های اسید هیالورونیک را  در دوزهای مختلفی تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شود، تزریق کرد.
  3. برجستگی ها به راحتی حل می شوند: هر گونه برآمدگی ایجاد شده توسط حرکت لب ها به راحتی قابل حل است.
  4. به نسبت کبودی کمتری بعد از تزریق ایجاد می کند: ممکن است در مقایسه با سایر پرکننده های پوستی، کبودی و تورم کمتری مشاهده شود.
  5. نتایج منطقی ماندگار: نتایج به طور منطقی طولانی مدت است اما دائمی نیست.
  6. واکنش آلرژیک به این ژل ها بعید است: از آنجا که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی شبیه به مواد موجود در بدن ساخته می شوند، بعید به نظر می رسد که باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک شوند. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از درمان به پزشک خود بگویید.

آیا تزریق ژل لب، نتیجه دائمی است؟

بسیاری از افرادی که برای تزریق ژل لب به مراکز زیبایی و مطب دکتر‌های پوست مراجعه می‌کنند، اولین سوالی که از ما می‌پرسند این است که «آیا تزریق ژل لب، نتیجه‌ای دائمی به همراه دارد؟!».

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که نتیجه‌ی حاصل از تزریق ژل لب، دائمی نیست! اما میزان دوام آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما به طور معمول می‌توانید انتطار ۱۸ ماه ماندگاری را داشته باشد.

میزان ماندگاری نتیجه‌ی تزریق به عوامل متعددی مانند محل تزریق، میزان ژل تزریقی، برند ژل مورد استفاده شما و کیفیت آن و همچنین سرعت بدن شما در جذب آن، بستگی دارد.

تزریق ژل لب مناسب چه کسانی است؟

تزریق ژل، یک تصمیم شخصی است و بسیاری افراد ممکن است در سنین مختلفی تصمیم به انجام این عمل بگیرند؛ اما برای تزریق ژل لب و جلوگیری از عوارض تزریق ژل لب باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از نظر جسمانی از سلامت خوبی برخوردار باشید.
  • عفونت فعال دهانی نداشته باشید.
  • از تزریق ژل، انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید.

تزریق فیلر لب طبیعی

بسیاری افراد که به لب‌های خود ژل تزریق می‌کنند می‌خواند اندازه‌ی لب‌های خود را بزرگ‌تر جلوه دهند که این عمل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

۱. بازگرداندن اندازه قبلی لب‌ها:

با بالا رفتن سن، لب‌های شما کوچک‌تر یا نازک‌تر می‌شوند. با تزریق ژل لب، شیار بین لب بالایی و پایینی، بلندتر و صاف‌تر می‌شود و فاصله بین گوشه‌های دهان ممکن است افزایش یابد.

۲. اصلاح فرم لب‌ها:

اگر لب‌های شما اندازه و شکل‌های متفاوتی داشته و نامتقارن باشند؛ ممکن است از تزریق ژل لب برای اصلاح فرم آن‌ها استفاده نمایید.

۳. صاف کردن چین و چروک:

 زمانی که لبخند می‌زنید یا می‌خندید، گاهی اوقات چین و چروک در کناره‌های دهان شما ایجاد می‌شود؛ که این امر می‌تواند برای خانم‌ها آزاردهنده باشد و به همین سبب از تزریق ژل لب استفاده می‌کنند.

۴. تقویت اعتماد به نفس:

 پرکننده‌های لب می‌توانند به بهبود عزت نفس و تصویر بدن شما کمک کنند.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

طبیعتا هیچ‌کس دوست ندارد درد را تجربه کند و احتمالا شما هم نگران این هستید که آیا تزریق ژل لب درد دارد یا نه؟! آنچه در تزریق ژل لب تجربه می‌کنید، احساس مختصری از درد است که مانند احساس نیشگون گرفتن تجربه می‌شود و هرچه میزان تزریق ژل لب بیشتر باشد، این احساس درد ممکن است برای شما ناراحت‌کننده‌تر تجربه شود.

اگر به تزریق بیش از حد حساس هستید، به پزشکتان اطلاع داده تا در طول تزریق ژل لب از بی‌حس کننده برایتان استفاده نماید؛ در این صورت، شما حداقل‌ترین میزان درد را متوجه خواهید شد.

در طی عمل تزریق ژل لب چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در طول عمل تزریق ژل لب، پزشک شما یک بی‌حس‌کننده موضعی را روی لب‌های شما می‌زند. بی‌حسی موضعی لب‌های شما را بی‌حس می‌کند تا دردی احساس نکنید و این روند تا حد امکان راحت باشد. کرم‌های بی‌حس‌کننده اغلب از بنزوکائین، لیدوکائین و تتراکائین (BLT) تشکیل شده‌اند. حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از استفاده از آن‌ها، لب‌های شما باید بی‌حس شوند.

اگر به BLT آلرژی دارید، ممکن است پزشکتان برایتان تزریق یک مسدود‌کننده عصبی را برای بی‌حسی لب‌هایتان تجویز نماید. حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از تزریق، لب‌های شما باید بی‌حس شوند.

سپس پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق ژل لب به هر یک از قسمت‌ها یا همه قسمت‌های لب شما، از جمله لبه‌های لب (حاشیه ورمیلیون)، انحنای مرکز لب بالایی (کمان کوپید) و کمان‌های دهانی (گوشه‌های دهان شما) استفاده می‌کند. شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است احساس نیشگون گرفتن داشته باشید و از شچمانتان اشک جاری شود. به طور متوسط، پزشک شما ۱ میلی‌لیتر ژل لب را به لب‌های شما تزریق می‌کند که حدود یک پنجم قاشق چای‌خوری است. شایان ذکر است که سوزن بیشتر از ۲.۵ میلی‌متر در پوست شما فرو نمی‌رود.

پزشک شما ممکن است یک کیسه یخ روی لب‌های شما در طول عمل قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند.

کل عمل تزریق ژل لب، بین ۳۰ دقیقت تا دو ساعت به طول می‌انجامد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : ژل الانسه برای جوانسازی پوست

چه مدت طول می‌کشد تا لب‌ها بعد از عمل بهبود یابند؟

روند بهبودی تزریق ژل لب نسبتا سریع است. ممکن است چند روز پس از تزریق، تورم، قرمزی و یا کبودی خفیف را تجربه کنید؛ اما همه چیز باید ظرف چند روز برطرف شود. از نظر ته نشین شدن کامل ژل‌ها، ممکن است تا چهار هفته طول بکشد تا این اتفاق بیفتد. پس از گذر از این مرحله، باید متوجه شوید که آیا به نتیجه مطلوب تزریق ژل لب خود رسیده‌اید یا خیر؛ که اگر رسیده باشید، پس از آن می‌توانید ماه‌ها از آن لذت ببرید.

اغلب از ما می‌پرسند که «آیا وجود توده‌ها پس ازتزریق ژل لب، طبیعی است؟!» و پاسخ این است که بله! این توده‌ها می‌توانند وجود داشته باشند. توده‌های بعد از تزریق به عنوان یک عارضه جانبی طبیعی تزریق ژل لب در نظر گرفته می‌شوند و باید همراه با هرگونه کبودی یا قرمزی در عرض چند روز فروکش کنند. اگر توده‌هایی دارید که در اطراف آویزان هستند و اندازه آن‌ها کاهش نمی‌یابد، ممکن است نیاز به رسیدگی پزشکی داشته باشند.

تزریق ژل لب

اگر تزریق لب من آنطور که باید نشود؛ چیکار کنم؟!

ازجمله رایج‌ترین نگرانی‌هایی که ممکن است به سراغ شما قبل از تزریق ژل لب بیاید؛ این است که اگر تزریق ژل لب مطابق خواستتان پیش نرفت باید چه کاری انجام دهید؟!

خوشبختانه باید به شما بگوییم که محصولی به نام هیالورونیداز وجود دارد که اسید هیالورونیک را حل می‌کند. این محصول فقط با نسخه به شما داده می‌شود، یعنی اگر پزشکتان آن را تجویز کند می‌توانید آن را تهیه کرده و پزشکتان از آن استفاده کند و ژل تزریقی را به وسیله آن حل کند. این نکته بسیار مهم است که قبل از تزریق، مطمئن شوید که کلینیکی که برای درمان خود قصد حضور در آن را دارید از کیفیت بالایی برخوردار است و کارکنان آن، همه‌ی آموزش‌های کافی را دیده‌اند تا از این اتفاقات تا حد امکان جلوگیری نمایید.

مزایای تزریق ژل چیست؟

مزایای تزریق ژل

تزریق ژل دارای مزایایی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برخی از مزایای تزریق ژل لب عبارت‌اند از:

  • بی‌خطر بوده و عوارض تزریق ژل لب بسیار کم است.
  • می‌تواند در اعتماد به نفس و عزت نفس شما تاثیر مثبتی داشته باشد.
  • برگشت پذیر هستند اگر از ظاهر خود راضی نیستید، پزشک شما می‌تواند آنزیمی (هیالورونیداز) را برای حل کردن ژل لب شما تزریق کند.

معایب تزریق ژل لب و خطرات آن چیست؟

تزریق ژل لب همواره خطرات و معایبی را به همراه دارد، ازجمله:

  • خونریزی و درد در محل‌های تزریق
  • فعال شدن مجدد تب سرد
  • تغییر رنگ یا حساسیت
  • عفونت
  • مرگ بافتی (به خطر افتادن عروق)، که در صورت تزریق ژل لب به داخل یا اطراف شریان، می‌تواند رخ دهد
  • لب‌های شما ممکن است اندازه‌های مختلفی به خود بگیرند (عدم تقارن)
  • پرکننده لب ممکن است در نواحی دیگر صورت شما، معمولا به سمت بینی مهاجرت کرده و سبب خونریزی شوند.

مراقب های لازم قبل از تزریق ژل لب

توصیه می شود تا هفت روز قبل از تزریق تا جای ممکن مواد غذایی و دارو هایی که خون را رقیق می کند استفاده نشود. از جمله این مواد می تواند شامل مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ژلوفن و …  باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

به هیچ وجه تا چند روز بعد از تزریق، لب ها ماساژ و یا لمس نکنید. عدم تقارن لب ها با یک دیگر و یا حتی توده در لب بعد از تزریق طبیعی است، سعی نکنید با ماساژ  در جهت رفع نقایص تلاش کنید. تنها لازم است  چند روز صبر کنید و بعد از بین رفتن تورم در رابطه با نتیجه قضاوت کنید. استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق  می تواند به از بین بردن قرمزی، تورم کمک کند. معمولا پزشک استفاده از کیسه های یخ را برای کاهش طول دوران بهبودی توصیه می کند.

پیشنهاد مطالعه مقاله : جالپرو برای جوانسازی پوست

قیمت تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل بستگی به کیفیت و برندی دارد که شما انتخاب می کنید. این که چه مقدار تمایل دارید لب هایتان حجیم شود، معمولاً بر حسب سی سی محاسبه می شود. همچنین برند ژل نیز در قیمت تزریق موثر است. برای این که بدانید لب هایتان چند سی سی نیاز دارد لازم است که به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید. در صورتی که لب پایین و بالای شما نیاز به تزریق ژل داشته باشد امکان دارد ۲ سی سی لازم داشته باشید. در غیر این صورت ۱ سی سی و یا شاید ۰.۵ سی سی کافی می باشد.

شماره های تماس و آدرس ما:

 
تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲

با تشکر از همراهی شما سروران گرامی

 
مطالب بیشتری بخوانید
قیمت لیفت دائمی ابرو با نخ در 1402 در تهران
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۴ دیدگاه

  • سلام و عرض ادب خانم دکتر عزیز من ۱ سال پیش از ژل دائم برای حجیم کردن لب هایم استفاده کردم می خواستم بدونم که می شه از برند دیگه ای برای حجیم کردن لب هایم استفاده کنم ؟

    • سلام – ژل دائم به هیچ وجه توصیه نمی شود چون همان گونه که از اسمش مشخص است قابل جذب نیست بهتر است به مطب مراجعه کنید تا معاینه شوید که چه مقدار ژل در لب های شما وجود دارد شاید نیاز باشد تخلیه ژل انجام دهید .

    • سلام شما به راحتی می توانید غذا میل کنید و یا با آب داغ صورت خود را شست و شو دهید زیرا غذا خوردن و یا آب داغ ماندگاری ژل را کاهش نمی دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *