رفع چروک پشت لب

طبیعت انسان با میل به زیبایی گره خورده است. امروزه هرکسی به دنبال جوانی و زیبایی می‌باشد. البته تعریف زیبایی همواره در حال تغییر است. زیبایی در سالیان گذشته متفاوت از تعریف امروزی ما بوده است. اما مسئله‌ای جالب در مورد چین و چروک صورت این است که همیشه حتی از زمان‌های قدیم، داشتن صورتی بدون چین و چروک، خواسته افراد بوده و امروزه نیز همین‌‌طور می‌باشد. به همین دلیل انسان‌ها از دیرباز همواره به دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند. البته برخلاف اکسیرها که هیچ‌وقت موفق نبودند، امروزه روش‌هایی هستند که رویای اکسیر جوانی را به واقعیت تبدیل کرده‌اند. البته نه از طریق ساخت معجون و اکسیر بلکه در یک کلینیک‌ زیبایی می‌توانید این روش‌ها را پیدا کنید.

با افزایش سن افراد و ورود به دوره میانسالی ممکن است در نواحی مختلف صورت شما به خصوص نواحی پشت لب و دور چشم چین و چروک‌هایی دیده شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش‌های کاربردی برای رهایی از چین و چروک دور لب بپردازیم.

در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

دلایل ایجاد چین‌ و چروک دور لب

در ابتدا لازم است بدانیم که چه چیزی باعث ایجاد چین ‌و چروک در پوست می‌شود. کلاژن ماده‌ای در پوست انسان است.  با افزایش سن، پوست کلاژن خود را به طور طبیعی از دست می‌دهد و‌ چین‌ و چروک ‌ها بر روی پوست ظاهر می‌شوند. البته که سبک زندگی و برخی مسائل مانند ژنتیک در دیر و زود بودن آن تاثیر دارند. نواحی نازک صورت از جمله دور لب و چشم بیش‌تر مستعد چین و چروک می‌باشند. کلاژن به فیبرهایی گفته می‌شود که منجر به محکم و انعطاف‌پذیر بودن پوست می‌باشد. در حالی که هر کسی با بالا رفتن سن دچار چین و چروک دور دهان می‌شود، راه‌هایی نیز برای کم کردن نمای ظاهری آنها وجود دارد. اطراف لب یکی از اولین نقاطی روی صورت است که در آن چین و چروک ایجاد می‌شود. بخشی از این وضعیت مربوط به نازک بودن پوست است که در مقایسه با دیگر قسمت‌های بدن دارای کلاژن کمتری است. پس از پشت سر گذاشتن بیست سالگی میزان تولید کلاژن یک درصد در سال کاهش می‌یابد. در عین حال عوامل بیرونی مثل ژنتیک، مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب، استرس و آفتاب زیاد ریسک چین و چروک دور لب را زیاد می‌کنند.

شناخت انواع چین و چروک دور لب

چین ‌و چروک اطراف لب، یک اصطلاح کلی برای توصیف خطوطی است که در اطراف ناحیه لب ایجاد می‌شوند. اما باید بدانید که چین‌ و چروک‌های اطراف دهان به گروه‌های خاصی تقسیم‌بندی می‌شوند که لازم است پیش از اقدام به رفع چروک دور لب، با انواع آن‌ها آشنا شوید. چین و چروک های اطراف لب به سه دسته خطوط تقسیم می‌شوند.

خطوط لبخند

در واقع مشکل اصلی افرادی که از چین و چروک دور لب رنج می‌برند همین مسئله است. زمانی که لبخند می‌زنید، چین ‌و چروک‌ هایی در کناره‌های لب های شما ایجاد می‌شود و تا پایین بینی ادامه دارند. هنگام ‌خندیدن،‌ این خطوط خود را بیش‌تر نشان می‌دهند. به همین دلیل به آن‌ها خطوط لبخند گفته می‌شود.

خطوط ماریونت

 نوع دیگری از چین‌ و چروک ‌های دور لب که با افزایش سن زیاد می‌شوند، خطوط ماریونت یا بغض نام دارند. این خطوط به صورت عمودی از دهان به سمت چانه ایجاد می‌شوند و حالتی فرورفتگی ایجاد می‌کنند. این خطوط می‌تواند یک نمای وارونه برای صورت ایجاد کند که زمانی که حتی فرد آرام است نیز چهره او عصبانی نشان داده شود.

خطوط رژ لب

خطوط رژ لب فقط روی لب ها تاثیر می‌گذارند. اغلب این چین و چروک ها در بالای امتداد لب بالایی و همچنین، روی هر دو لب به دلیل حرکات لب ایجاد می‌شوند. مثلاً برای افراد سیگاری این خطوط رایج می‌باشد چون به طور دائمی برای مصرف سیگار لب های خود را حرکت می‌دهند.

رفع چروک پشت لب

درمان‌ های پزشکی برای چروک دور لب

برای از بین بردن و رفع چین و چروک دور لب می‌توان از کرم‌ها و روغن‌های مختلفی استفاده کرد. این درمان‌های خانگی برای رفع خطوط خفیف دور لب موثر است. اما برای چروک‌ های عمیق اگر قصد شما از بین ‌بردن کامل آن‌هاست، بهتر است از درمان‌های پزشکی استفاده کنید. این روش‌ها سطحی نیستند از برای رفع قطعی چروک دور لب و رسیدن شخص به پوست صاف و چهره دلخواهش کاربرد دارند. در ادامه به معرفی و بررسی این روش‌ها می‌پردازیم. برای مشاوره رایگان و انجام رفع چین و چروک دور لب می‌توانید همین حالا با کلینیک زیبایی دکتر مطلبی تماس بگیرید.

میکرونیدلینگ

یکی از روش‌های از بین ‌بردن چین‌ و چروک دور لب می‌توان به میکرونیدلینگ اشاره کرد. در این روش با به ‌کاربردن قلم میکرونیدلینگ تعدادی سوزن‌ کوچک را به پوست وارد می‌کنند تا پوست را ترمیم و کلاژن‌سازی کند. میکرونیدلینگ بر این اساس است که ترمیم پوست باعث از بین رفتن چین و چروک دور لب می‌شود. این روش درمان چین و چروک دور لب،‌ سلول‌های قدیمی با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند و چروک ‌ها از بین می‌روند. برای دریافت نتیجه مثبت از میکرونیدلینگ، باید هر دو یا سه ماه یک‌ بار این روش تکرار شود تا درمان چین و چروک دور لب کامل شود.

لایه‌برداری شیمیایی

در این روش درمانی که یک روش ثابت شده و رایج است، لایه رویی پوست یا همان اپیدرم برداشته می‌شود. در نتیجه پوستی صاف‌تر که در زیر اپیدرم قرار داشت در معرض دید قرار می‌گیرد. برای رفع چین و چروک دور لب و اینکه نتایج این روش پس از مدتی ناپدید نشوند، لازم است ماهیانه یک بار لایه‌برداری شیمیایی انجام شود.

بوتاکس

استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک دور لب یک درمان اثبات‌شده است. تزریق بوتاکسریال عضلات صورت را که با انقباض خود منجر به ایجاد چین‌ و چروک روی صورت شده‌اند،‌ موقتاً فلج می‌کند. با این استراحت عضلات صورت، چین‌ و چروک‌ ها نیز محو می‌شوند و زیبایی فرد به او بازگردانده می‌شود. بوتاکس می‌تواند برای درمان خطوط لب ‌ها و ناحیه بالای لب مفید باشد و همچنین خطوط ماریونت را بهبود ببخشد.

لیفت صورت

درصورتی‌که سایر درمان‌های رفع چین و چروک دور لب برای شما موثر نباشد و یا پزشک تشخیص دهد که آن‌ها نمی‌توانند در درمان چروک دور لب شما مؤثر واقع شوند، نوبت به لیفت صورت می‌رسد. در لیفت صورت با انتقال چربی و لیفت عضلات و بافت‌های پوست، خطوط صورت و افتادگی پوست را از بین می‌رود و پوستی زیبا و صاف را برای شما به ارمغان می‌آورد.  لیفت صورت که به آن ریتیدکتومی نیز می‌گویند برای چین‌ و چروک‌ های اطراف لب که به درمان‌های دیگر پاسخ خوبی نمی‌دهند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. لیفت صورت یک عمل جراحی تقریباً بزرگ محسوب می‌شود.

فیلرهای پوستی

به ‌منظور رفع چین و چروک دور لب مخصوصاً خطوط لبخند و خطوط ماریونت،‌ امکان دارد پزشک متخصص پوست، استفاده از فیلرهای تزریقی پوستی را به شما پیشنهاد کند. فیلرهای پوستی اغلب با موادی چون اسید هیالورونیک و اسید پلی ال لاکتیک ساخته شده می‌شوند. این مواد نقاط مورد نظر را پر می‌کنند و باعث رفع چروک دور لب می‌شوند. البته مه تاثیر فیلر دائمی نیست و چیزی حدود سه تا شش ماه دوام دارد. پس برای داشتن دائمی صورتی صاف و بدون چین‌ و چروک باید هر چند ماه اقدام به تزریق فیلر کنید.

درمان خط خنده با تزریق فیلر
درمان خط خنده با تزریق فیلر در مطب دکتر فهیمه مطلبی

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک ژل لب در بازار

لایه‌برداری پوست با لیزر

روش دیگری که برای درمان چین و چروک دور لب می‌توان از آن استفاده کرد، لایه‌برداری پوست با لیزر می‌باشد. این روش کمی تهاجمی‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد. برای انجام لایه‌برداری پوست با لیزر، یک متخصص پرتوهای نور را به پوست شما می‌تاباند. این کار سبب می‌شود که یک‌لایه از پوست بیرونی شما برداشته شود. امکان دارد در حین انجام این روش زخم‌هایی نیز به جا بماند. همانند سایر روش‌های لایه‌برداری، انجام این روش هم برای رسیدن به پوستی صاف نیاز به انجام دوباره در هر دو یا سه ماه دارد.

سخن پایانی

هرچه سن افراد بالاتر برود، بیشتر به دنبال راهی برای درمان چین و چروک دور لب خود خواهند بود. درصورتی‌که چین‌ و چروک ندارید، می‌توانید با انجام روتین‌های پوستی آن‌ها را به تاخیر بیندازید. اما اگر چین‌ و چروک ‌ها بر روی صورت شما ایجاد شده‌اند و سبب ناراحتی شما می‌شوند، گزینه‌های زیادی برای درمان چین و چروک دور لب دارید که اکثر آن‌ها را در این مقاله بررسی کردیم. برای مشاوره رایگان و این‌ که کدام روش برای شما مناسب‌تر است می‌توانید همین حالا با کلینیک دکتر مطلبی تماس بگیرید.

شماره های تماس و آدرس ما:

 
تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲

با تشکر از همراهی شما سروران گرامی

 

مطالب بیشتری بخوانید
آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *