صفر تا صد لیزر موهای زائد

رشد موهای زائد از همان اول در دوران بلوغ تا سال‌های سال مزاحم و از جمله دردسرهای اشخاص است. لیزر موهای زائد یک روش پر استفاده برای از بین بردن موهای مزاحم و اضافی بدن است که خانم‌ها و آقایان زیادی از آن استفاده می‌کنند.

در هنگام لیزر موهای زائد با استفاده از تابش نور متمرکز فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهند و همین امر باعث می‌شود تا رشد موها در آینده با تاخیر مواجه شود. اکثر افراد از لیزر بدن تجربه خوبی دارند و تقریباً همگی به هدف مورد نظر خود می‌رسند. اگر شما هم از دست موهای زائد شاکی هستید و برای شما مزاحمت ایجاد می‌کنند، دیگر باید به فکر لیزر مو و بدن خود باشد تا بتوانید از دست آن‌ها رها شوید.

در این مقاله از کلینیک زیبایی دکتر مطلبی به معرفی و بررسی لیزر موهای زائد می‌پردازیم. پس اگر شما هم فکر استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد را در سر دارید، باید این مقاله را تا آخر بخوانید و بتوانید برای لیزر مو اضافی بدن تصمیم درستی بگیرید.

لیزر موهای زائد 

خب حق طبیعی هر کسی است که قبل از مراجعه و اقدام برای لیزر موهای زائد به خوبی راجع به همه چیز آن تحقیق کند. لیزر موهای زائد این روزها به شدت رواج پیدا کرده و افراد زیادی از دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند. لیزر موهای زائد در ابتدا یک روش دائمی در نظر گرفته می‌شد اما در واقع این یک روش طولانی مدت است. لیزر موهای زائد معمولاً باعث به تاخیر افتادن رشد موها و یا نازک شدن آن‌ها می‌شود. البته رسیدن به هر کدام از این نتایج به عوامل مختلفی مثل رنگ، جنس و تراکم مو و رنگ پوست بستگی دارد. به همین دلیل است که ممکن است نتیجه لیزر بدن برای هرکس متفاوت باشد.

مطالب بیشتری بخوانید
بررسی و معرفی بهترین قرص کلاژن سازی پوست

 باید بدانید که قبل از لیزر بدن باید تمامی موهای آن قسمت را شیو کنید. همچنین در هنگام استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد شخص تحت درمان باید از عینک محافظ چشم نیز استفاده کند. لیزر موهای زائد در واقع از کار انداختن فولیکول‌های مو به کمک گرماست که وظیفه رشد موها را در بدن دارد. همین مسئله است که لیزر مو می‌تواند برای مدت‌ها شخص را از شر موهای مزاحم خلاص کند.

عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که در ابتدا نور لیزر به پوست تابانده می‌شود و بعد از رسیدن به ساقه مو به کمک گرما فولیکول مو را از بین می‌برد. البته به دلیل تبدیل فولیکول به گاز شاید کمی بوی سوختگی شبیه به گوگرد نیز به مشام شخص برسد. اگر کمی دقت کنید می‌توانید دایره‌های ریزی را از سطح پوست مشاهده کنید که در واقع همان فولیکول‌های مو هستند.

لیزر موهای زائد واژن

یکی از سوالات دائمی مراجعین کلینیک دکتر مطلبی در مورد عوارض لیزر موهای زائد واژن است. به هر حال بیکینی یکی از حساس‌ترین اندام‌های بانوان است و حق دارند که نگران آن باشند. البته قرمزی، خارش و کمی تورم را نمی‌توان به عنوان عوارض لیزر موهای زائد واژن در نظر گرفت و این‌ها بعد از هر گونه لیزر کاملاً طبیعی هستند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. البته اگر هر کدام به طرز غیر طبیعی زیاد شوند، نشان‌دهنده احتمالی مشکلی است. از عوارض لیزر موهای زائد واژن می‌توان به تحریک شدن پوست، احساس سوزش، قرمزی و کمی تورم که همگی بعد از یک روز بر طرف خواهند شد. در مواردی خیلی کم زخم و پوسته‌پوسته شدن نیز مشاهده شده که در کل خیلی بعید است. شاید بتوان گفت که اگر کاربر اشتباهی نکند عوارض لیزر موهای زائد واژن چیز خاصی نیست.

در لیزر موهای زائد واژن شاید به تعداد جلسات بیش‌تری نیاز باشد. دلیل این مسئله هم ضخیم‌تر بودن موهای این قسمت است. البته که لیزر موهای زائد برای موهای ضخیم‌تر به نتیجه بهتری می‌رسد.  البته به دلیل نازک بودن پوست واژن و وجود اعصاب حسی درد در هنگام لیزر واژن کمی‌ بیش‌تر از سایر نقاط حس می‌شود. بهتر است که در هنگام لیزر بیکینی از پماد بی‌حسی موضعی استفاده شود تا شخص درد کم‌تری حس کند.

مطالب بیشتری بخوانید
پلکسر یا پلاسما دور چشم و پلک برای زیباسازی و جوانسازی چشم

لیزر بیکینی آن هم به خصوص در هنگامی که تراکم مو در آن بالا باشد، به شدت توصیه می‌شود. به دلیل رعایت تمیزی و جلوگیری از عفونت و قارچ بهتر است که لیزر مو انجام شود. حتی شیو و وکس کردن هم مدت زمان کمی باقی می‌مانند و به همین دلیل است که لیزر واژن بیش‌تر توصیه می‌شود.

در آخر هم باید اضافه کنیم که نه خیر! از عوارض لیزر موهای زائد واژن نازایی نیست و این دو مسئله به یک‌دیگر ربطی ندارند.

 
دستگاه لیزر موهای زائد

کاربرد لیزر مو

لیزر موهای زائد بدن یک روش اثبات شده برای مبارزه با موهای مزاحم است. موها در قسمت‌های زیادی از بدن وجود دارند و می‌توانند باعث آزار شخص شوند که با لیزر بدن می‌توان به از بین بردن آن‌ها رسیدگی کرد.

دستگاه لیزر موهای زائد تقریباً برای همه‌جای بدن قابل استفاده است. در واقع برای دستگاه لیزر موهای زائد زیربغل، بیکینی با صورت و کل دست و پا فرقی ندارد و می‌تواند به راحتی همه‌ی این اعضای بدن را به عضوی بدون هیچ‌گونه مو تبدیل کند.

یکی از موارد مهم که در کاربرد لیزر بدن باید به آن دقت شود این است که نور لیزر جذب رنگ‌دانه مو می‌شود و به همین دلیل برای افراد با پوست سفید و موی تیره، لیزر موهای زائد کاربردی‌تر می‌باشد. البته لیزر مو به همین دلیل نمی‌تواند روی خالکوبی انجام شود،  با این حال باز هم همه می‌توانند از لیزر مو استفاده کنند و از کاربرد آن لذت ببرند. امروزه هم روش‌هایی برای قوی‌تر شدن لیزر بدن برای موهای روشن به وجود آمده‌اند.

مزایا لیزر موهای زائد بدن 

لیزر موهای زائد یک روش ثابت شده و بی‌دردسر  با نتایجی ماندگار برای از بین بردن موهای صورت و بدن است. در ادامه برخی از مزایا لیزر موهای زائد بدن را معرفی خواهیم کرد تا متوجه شوید که چرا لیزر موهای زائد بدن بهترین روش از بین بردن موهای مزاحم است.

مطالب بیشتری بخوانید
بهترین مارک داروی مزوتراپی موی سر در بازار به همراه قیمت

لیزر بدن درد کم‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. یک لحظه فقط کافیست تا درد وکس و اپیلاسیون را تصور کنید تا متوجه این مزیت بزرگ بشوید.

لیزر موهای تیره و ضخیم را به‌طور دقیق نشانه گرفته و  آن‌ها را برای مدت‌ها از بین می‌برد.حتی اگر بخواهید یک قسمت کوچک نزدیک ابرو یا لب و یا خط بیکینی را هم لیزر کنید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

حتی برای جاهایی که دسترسی به آن هم سخت است، لیزر به داد شخص می‌رسد و او را از دست آن موهای زائد خلاص می‌کند.

همچنین لیزر موهای زائد بدن با سرعت بالا و به راحتی انجام می‌شود. در واقع می‌توان گفت که سریع‌ترین روش از بین بردن موهای اضافی، لیزر مو است.

همچنین لیزر بدن تا مدت‌ها از رشد موهای زائد جلوگیری کرده و بر خلاف سایر روش‌ها نتیجه آن طولانی مدت و قابل پیش‌بینی است.

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد فقط کمی تحریک و مشکلات جزیی است که خیلی زود هم بر طرف می‌شوند. در زیر لیستی از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد را مشاهده می‌کنید. البته از همین حالا بدانید که خیلی از افراد هستند که هیچ‌کدام از موارد زیر هم برای‌شان پیش نمی‌آید.

  • درد و سوزش پوست
  • قرمزی و التهاب
  • هایپرپیگمنتیشن یا تیره شدن پوست
  • پوسته‌پوسته شدن
  • ضخیم شدن موهای کرکی
  • در موارد خیلی نادر تاول، اسکار و عفونت
عوارض لیزر موهای زائد واژن

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

یکی از مهم‌ترین مسائل در تاثیر لیزر مو، نوع دستگاه لیزر موهای زائد که در فرایند لیزر بدن استفاده می‌شود. به هر حال عمده نقش لیزر بدن بر عهده دستگاه لیزر است و  همین مسئله باعث حائز اهمیت شدن شناخت دستگاه لیزر موهای زائد می‌باشد. انواع دستگاه لیزر موهای زائد را در ادامه معرفی و بررسی خواهیم کرد.

دستگاه لیزر الکساندرایت

می‌توان گفت که الکساندرایت معروف‌تربن و در عین حال محبوب‌ترین دستگاه لیزر موهای زائد در دنیاست. دستگاه لیزر بدن الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر و انرژی بالا در ناحیه مورد نظر گرما ایجاد می‌کند و فولیکول مو را از ریشه‌اش خارج می‌کند. دستگاه الکساندرایت نیازی به تماس با پوست ندارد و به صورت غیر تماسی استفاده می‌شود. لیزر بدن الکساندرایت می‌تواند فرد را تا مدت‌ها از دست موهای اضافی هرجای بدن راحت کند. مخصوصاً قابلیت تنظیم طول موج و انزژی این دستگاه را برای کل بدن ایده‌آل می‌کند. همچنین دستگاه لیزر الکساندرایت می‌تواند به پاک کردن تتو و درمان اختلالات عروقی و واریس نیز کمک کند.

مطالب بیشتری بخوانید
بهترین روش برای از بین بردن خط لبخند چیه؟

دستگاه لیزر الکساندرایت دارای بالاترین کاربرد و کم‌ترین ریسک در بین روش‌های لیزر مو در دنیاست. این دستگاه خیلی راحت کارش را انجام می‌دهد و به دلیل وجود خنک‌کننده‌های قوی برای شخص نیز راحت‌تر است. 

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر بدن دایود با طول موج ۸۰۸ نانومتر حتی از الکساندرایت هم طول موج بالاتری دارد و به راحتی به پوست نفوذ می‌کند. لیزر بدن دایود یک دستگاه تماسی است و باید قبل از استفاده ژل مخصوص روی پوست را بپوشاند. 

دستگاه دایود می‌تواند روی پوست‌های تیره‌تر هم عملکرد مناسبی از خود ارائه دهد و تخریب فولیکول‌های و از بین بردن موهای اضافی را به خوبی انجام دهد.

دستگاه ND Yag

 دستگاه‌ لیزر اندیاگ با تولید دو نوع نور کارش را انجام می‌دهد. یکی برای فولیکول‌های موجود در عمق بیش‌تر و دیگری برای فولیکول‌های سطحی کاربرد دارد. طول موج اندیاگ ۱۰۶۴ نانومتر است و همین دلیل است که می‌تواند تا بیش‌ترین عمق، از بین بردن فولیکول‌ها را پوشش بدهد.

دستگاه ND Yag نوری مشابه با مادون قرمز دارد و به همین دلیل برای درمان مشکلات پوستی نیز به شدت کاربردی است. دستگاه‌ لیزر بدن اندیاگ حتی روی پوست‌های برنزه و تیره نیز به شدت کاربردی است و در واقع امتحانش را روی تمامی انواع پوست پس داده است.

از سایر دستگاه های لیزر موهای زائد نیز می‌توان به دستگاه IPL و روبی نیز اشاره کرد که هر دو عملکردی قابل قبول نیز دارند.

قیمت لیزر موهای زائد

قیمت لیزر موهای زائد می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی دچار نوسان و تغییر شود. تعداد جلسات لیزر مو و نواحی که لیزر بدن روی آن‌ها انجام می‌شود می‌تواند در قیمت لیزر موهای زائد تاثیر گذاشته و مقدار آن را تغییر دهد.  همچنین تجربه و صلاحیت پزشکان و کیفیت دستگاه‌های استفاده شده نیز مهم است.

مطالب بیشتری بخوانید
معرفی و آموزش حرکات اصلاحی درمان کشیدگی کشاله ران

قیمت لیزر موهای زائد فول‌بادی برای خانم‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ نهصد و پنجاه هزار تومان می‌باشد.

برای آگاهی جزیی و دقیق‌تر از قیمت لیزر موهای زائد می‌توانید فرم مشاوره رایگان در انتهای مقاله را پر کرده یا با کلینیک زیبایی دکتر مطلبی تماس بگیرید تا مشاوران ما اطلاعات مورد نیاز شما را در مور قیمت لیزر موهای زائد در اختیارتان بگذارند. همچنین مشاورین می‌توانند به شما نحوه انجام لیزر موهای زائد و هزینه‌های مربوط به آن را توضیح دهند و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. 

سخن پایانی 

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش موثر و غیرجراحی برای حذف موهای زائد شناخته شده است. با این روش، می‌توانید به طور دائمی موهای زائد را از بدن خود حذف کنید و پوستی صاف و بدون مو داشته باشید. اما قبل از تصمیم گیری برای انجام لیزر موهای زائد، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. همچنین، لازم است که در انتخاب مراکز لیزر و پزشکان متخصص دقت کافی داشته باشید تا از انجام این روش با دستگاه‌های قابل اعتماد و تحت نظارت متخصصان با تجربه برخوردار شوید.

با رعایت نکات فوق و انجام لیزر موهای زائد با روش و دستگاه مناسب، می‌توانید به زیبایی و خود اطمینانی بیشتری دست پیدا کنید. در این مقاله در سایت کلینیک زیبایی دکتر مطلبی به معرفی و بررسی قیمت لیزر موهای زائد واژن و صورت؛ آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟ پرداختیم و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت و آگاهی از قیمت لیزر موهای زائد می‌توانید فرم مشاوره زیر را پر کرده یا با شماره‌های کلینیک زیبایی دکتر مطلبی تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را در مورد لیزر بدن را از مشاوران ما دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *