جوانسازی پوست

افتادگی و شل شدن پوست صورت از جمله مشکلاتی است که همواره گریبان گیر زنان و مردان بوده است. افتادگی پوست پدیده‌ای بسیار ناراحت کننده است که زیبایی و طراوت صورت را از بین می‌برد. در ادامه با برخی از راههای جوانسازی پوست نیز شما را آشنا خواهیم ساخت.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

جوانسازی صورت

افراد زیادی هستند که در جوانی و پیری برای جوانسازی صورت خود به پزشک متخصص مراجعه می کنند. این افراد قصد دارند تا برای حل بیماری یا مشکلات ناشی از پوست خود، آن را با روش های ساده تر و ارزان تر بر طرف کنند. شایان ذکر است که جوانسازی صورت چندین روش دارد.

انواع روش های جوانسازی صورت

روش های مختلف جوانسازی شامل:

  1. روش های تهاجمی مانند لیزر co2
  2. روش هایی که کمتر تهاجمی هستند مانند لیزر آر اف فرکشنال، هایفوتراپی
  3. جوانسازی صورت با میکرودم و میکرونیدلینگ
  4. جوانسازی صورت با نخ
  5. تزریق ژل
  6. تزریق بوتاکس
  7. تزریق چربی
  8. مزوتراپی
  9. کربوکسی تراپی
  10. تزریق بوتاکس
  11. و…

نکته مهم در مورد لیزرها

نکته ای که مهم است در مورد لیزر ها این است که پوست حدود ۳ الی ۴ روز حالت سوختگی دارد. بعد از ۵ روز پوست ریزی شروع می شود. بعد از یک هفته پوست نرمال می شود ولی به هر حال شما باید بدانید که بعد از انجام لیزر پوست تا یک هفته حالت نرمالی ندارد و افرادی که شاغل هستند شاید یک مقدار برایشان ناراحت کننده باشد. لیزر ها مناسب افرادی است که لکه های سطحی مانند کک و مک دارند زیرا علاوه بر کلاژن سازی باعث شفافیت پوست هم می شود.

جوانسازی صورت با هایفو تراپی

با خیالت راحت می توانیم بگوییم با آمدن این تکنولوژی به عرصه پزشکی دیگر نگران جراحی های لیفت صورت و جوانسازی نخواهید بود. زیرا با انجام هایفو فقط در یک جلسه، می توانیم هر گونه چین و چروک و افتادگی پوست را از بین ببریم.

جوانسازی صورت با میکرونیدلینگ

مناسب افرادی است که بر روی پوست صورتشان جای لک و جای جوش دارند. شما با انجام چند جلسه میکرونیدلینگ می توانید شاهد پوست شاداب شوید. میکرونیدلینگ یک روش تهاجمی است که با ایجاد خراش هایی که بر روی پوست ایجاد می کند موجب کلاژن سازی می شود که در نتیجه ما شاهد پوست شفافی خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر از میکرونیدلینگ می توانید مقاله میکرونیدلینگ در همین سایت را مطالعه کنید.

جوانسازی با تزریق فیلر

جوانسازی با تزریق فیلر مناسب برای افرادی است که پوست صورتشان کمی تحلیل رفته و نیاز است که با استفاده از تزریق ژل، این تحلیل را برطرف کنیم. در بعضی مواقع نیاز است که پوست بازسازی و تقویت شود که در چنین شرایطی از کربوکسی تراپی، مزوتراپی و پی آرپی می توانیم استفاده کنیم.

پیشنهاد مطالعه مقاله : ژل الانسه برای جوانسازی پوست

راههای طبیعی جوانسازی پوست

راههای جوانسازی پوست

۱) نوشیدن آب و آبمیوه به مقدار کافی:

سعی کنید روازنه حداقل ۲ لیتر آب بنوشید تا مانع از خشکی پوست شوید. خشکی پوست از دلایل مهم ابتلا به افتادگی پوست می باشد.

۲) خوردن غذا و ویتامین به مقدار مناسب:

مصرف غذای مناسب از جمله غذاهای فیبردار و ویتامین دار باعث جوان ماندن پوست می شوند.

۳) استفاده نکردن از دخانیات و مشروبات الکلی

۴) استراحت کافی در شب:

سعی کنید در شب حداقل ۷ ساعت به طور کامل بخوابید.

دلایل افتادگی پوست صورت

  1. پیری و افزایش سن موردی است که به هیچ وجه نمی توان جلوی آن را گرفت و هیچ راه حلی برای رهایی از آن وجود ندارد. پیری اصلی ترین دلیل افتادگی و شل شدن و پیدایش چین و چروک در صورت می باشد.

  2. کاهش وزن به صورت ناگهانی می تواند باعث پیدایش افتادگی پوست و چین و چروک در صورت شود.

  3. اشعه آفتاب و در معرض آفتاب قرار گرفتن به مدت طولانی می تواند باعث افتادگی پوست صورت شود.

  4. استفاده زیاد از لوازم آرایش به تدریج باعث ایجاد افتادگی و چین و چروک روی پوست می شود. چرا که لوازم آرایشی همگی مواد شیمیایی هستند که ممکن است برخی از آن ها از مواد بی کیفیت ساخته شده باشد که آسیب جدی به پوست وارد کند.

  5. عامل ژنتیکی و وراثتی نیز می تواند در این امر بسیار موثر باشد. بسیاری از اشخاص زیبایی و طراوت پوست خود را از نزدیکان به ارث برده اند.

  6. استرس، افسردگی، نگرانی و سایر تنش های فکری بسیار پوست را شکننده و آسیب پذیر می کند.

  7. انجام فعالیت های ورزشی مداوم، تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی پوست و حفظ جوانی و شادابی آن دارد.

انواع راههای جوانسازی پوست

توصیه های مهم در مورد راههای جوانسازی پوست

  1. بیمار باید ابتدا مشکل پوست خود را دقیقا شناسایی کند. به عنوان مثال، اگر در اطراف دهان مراجعه کننده چروکی وجود داشته باشد و در قسمت های دیگر چهره مشکلی نباشد، لازم نیست که در قسمت های دیگر از انواع روشهای جوانسازی پوست استفاده کند.
  2. قبل از جوانسازی و زیباسازی صورت باید با جراح متخصص مشورت های لازم را انجام دهد تا بداند کدام قسمت ها نیاز به جوانسازی و زیباسازی پوستش دارد.
  3. بیمار باید سعی کند که با یک پزشکی مشورت کند که بتواند روش های مختلف جوانسازی و زیباسازی صورت را انجام دهد. زیرا بیمار گاهی اوقات با پزشکانی برخورد می کند که فقط یک روش را اعمال می کند و تنها راه خود را برای همه بیماران تجویز و تحمیل می کنند.
پیشنهاد مطالعه مقاله : جالپرو برای جوانسازی پوست
مطالب بیشتری بخوانید
نکات مهمی که درباره تزریق ژل لب باید بدانید.

پرسش و پاسخ

بهترین روش در هر فرد متفاوت هست ولی برای جوانسازی معمولا از چند روش استفاده می‌شود. مثلا هم مزوتراپی، هم میکرونیدلینگ، هم بوتاکس. و یا در فرد دیگری ممکن است استفاده از نخ و تزریق ژل و انجام هایفو مناسب‌تر باشد و سپس چند جلسه مزوتراپی و به دنبال آن‌ها تزرق ژل.

با توجه به افزایش سن نیاز هست که بعد از چندین جلسه ی درمانی، سالانه دو تا سه بار از یکی از روشهای جوانسازی استفاده کنیم.

خیر، حتی اگر بعدا شرایط استفاده از این روشها رو نداشته باشیم، پوست ما نسبت به زمانی که از این روشها استفاده نمی‌کردیم، بهتر خواهد بود.

هر چه بوتاکس نامرغوبتر و غیراستانددارتر باشد ماندگاری بالاتری دارد، چون بوتاکسهای غیراستاندارد باعث فلج بیشتر عضله و در نهایت افتادگی پوست می‌گردند.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با مشاوران خبره ما در ارتباط باشید.

منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم

شماره های تماس و آدرس ما:

تهران، خیابان مطهری، جنب مترو مفتح، ساختمان پزشکان ۲۳۰، طبقه منفی ۲
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *