یکی از چالش‌های اصلی دنیای امروزی، کم کردن وزن و لاغری می‌باشد. خیلی‌ها دوست دارند هیکل بهتری داشته باشند و نیاز دارند که لاغر شوند. هم‌چنین چاقی زیاد ممکن است باعث بیماری‎های مختلف و به خطر انداختن سلامت افراد شود. به همین دلیل، خیلی‌ها در حال لاغر کردن می‌باشند. اگر شخصی وزن زیادی را هم کم کند، یه یک دستاورد بزرگ رسیده و شاید تا حدود زیادی از بیماری‌های مختلف دور شده باشد. اما همین افراد که تصور دیگری از لاغری داشتند، بعد از کم کردن وزن، با مقدار زیادی پوست شل شده روبه‌رو می‌شوند که اجازه نمی‌دهد لذت کافی از لاغری و ثمره تلاش‌هایشان ببرند. این مشکل برای خانم‌ها بعد از زایمان هم شایع می‌باشد. در این مقاله در سایت کلینیک دکتر مطلبی به بررسی دلایل شل شدن پوست بعد از لاغری و راه‌های طبیعی و پزشکی برای برطرف کردن آن پرداخته‌ایم. پس اگر نگرانی درباره نحوه سفت کردن پوست بعد از لاغری دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

شل شدن پوست بعد از لاغری

بیرونی‌ترین لایه بدن ما پوست است که پوشاننده و محافظ بدن ما نیز می‌باشد. در زیر این پوست، اول چربی و بعد عضلات قرار دارند. پوست انسان، خاصیت ارتجاعی و الاستیک دارد و با رشد و حرکت همواره کشیده می‌شود. طبیعی است که از بین رفتن سریع و هم‌زمان مقدار زیادی چربی و عضله، که قبل از این باعث کشش پوست بودند، باعث شل شدن پوست بعد از لاغری می‌شود. در واقع چربی‌ها و عضلات زیر پوست باعث کشیده شدن پوست می‌شوند و در هنگام لاغری سریع، پوست وقتی برای انعطاف‌پذیری نسبت به فرم جدید بدن ندارند.

شل شدن پوست بعد از لاغری

با شل شدن پوست بعد از کاهش وزن ممکن است مقداری از چربی‌های سرسخت به صورت آویزان باقی مانده باشند. اگر با نیشگون گرفتن و فشار دادن پوست شل شده ضخامتی را حس کنید، باید بدانید که کاملاً از شر چربی‌های سرسخت راحت نشده‌اید. اما اگر پوست شل شده مانند پوست پشت دست نازک بود شل شدن پوست بعد از لاغری برای شما اتفاق افتاده است.

ترس از شل شدن پوست بعد از لاغری خیلی از افراد را قانع می‌کند تا چاق بمانند و ریسک بیماری‌ها را به جان بخرند. سفت کردن پوست بعد از لاغری با روش‌های جراحی و غیرجراحی ممکن می‌باشد و با این حجم از پیشرفت علم پزشکی، این نگرانی کاملاً بی‌دلیل است. متخصصین ما در کلینیک زیبایی دکتر مطلبی با بررسی مقدار شلی و افتادگی پوست، بهترین روش‌های سفت کردن پوست بعد از لاغری را به افراد پیشنهاد می‌دهند. پس بهتر است شما تمرکز اصلی‌تان روی رعایت رژیم و ورزش و لاغری باشد.

دلیل شل شدن پوست بعد از لاغری

پوست وظیفه محافظت از بدن در مقابل محیط اطراف را بر عهده دارد. سفتی پوست و خاصیت الاستیک آن به‌وسیله پروتئین‌هایی به نام کلاژن و الاستین تامین می‌شود. در هنگام افزایش وزن، پوست کش می‌آید و فضای کافی برای رشد اندام‌ها و بخش‌های بدن مثل بازو و شکم فراهم می‌کند. برای خانم‌های باردار نیز وضعیت همین طور است و پوستشان به کلی کش می‌آید. هرچه زمان بیشتری از چاق شدن و کشیدگی گوست فرد بگذرد و زمان بیشتری در آن وضعیت بماند، کلاژن و الاستین آسیب دیده و خاصیت الاستیک پوست و احتمال جمع شدن آن کم می‌شود. همچنین هرچه فرد وزن بیشتر و در زمان کمتری از دست بدهد، اثر شل شدن پوست بعد از لاغری بیشتر خواهد بود.

دلیل شل شدن پوست بعد از لاغری

جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

به هر حال همواره از بچگی شنیده‌ایم که پیش‌گیری بهتر از درمان است. پس بد نیست قبل از این که به روش‌های درمان شل شدن پوست بعد از لاغری بپردازیم، نکاتی درباره پیش‌گیری از آن بیان کنیم. خیلی از رژیم‌های سنگین و غیراصولی، شاید به کاهش وزن افراد کمک کنند ولی در واقع اکثراً به جای چربی‌های بدن سوختن باعث عضلات نیز می‌شوند. مطالعات نشان داده که ما نمی‌توانیم در یک ماه ۲ کیلوگرم چربی را هم بسوزانیم. حال شما تکلیف رژیمی را مشخص کنید که هفته‌ای ۲ کیلو از وزن شخص کم می‌کند. نتیجه این روش‌ها و رژیم‌ها شل شدن پوست بعد از لاغری می‌باشد که برای افراد خیلی آزاردهنده می‌باشد. برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری بهتر است مراحل کاهش وزن را آهسته و پیوسته بگذرانید تا هم از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری کنید و هم یک کاهش وزن اصولی و سوختن چربی‌های بدن و بی‌بازگشت را داشته باشید. مواردی مثل فعالیت بدنی، خواب منظم، کم کردن استرس و الگو غذایی درست می‌توانند شما را در این مسیر کمک کنند.

راه‌های طبیعی سفت کردن پوست بعد از لاغری

پوست یک عضو زنده است و در هر صورت با گذشت زمان خودش را بازسازی می‌کند. البته این مسیر نیاز به رعایت نکات و گذشت زمان نیز دارد. با سبک زندگی درست می‌توان به کلاژن‌سازی و افزایش الاستین پوست کمک کرد تا دوباره پوست بتواند خودش را بازسازی کند. ابتدا راهکارهای طبیعی کمک به سفت کردن پوست بعد از لاغری را با هم بررسی می‌کنیم.

آب زیاد و هیدراته کردن بدن

عمده بدن ما از آب تشکیل شده و هیدراته کردن بدن می‌تواند تا حد زیادی به سلامتی بدن و داشتن پوست سالم کمک کند. سلول‌های پوستی از آب تشکیل می‌شوند و هیدراته نگه‌داشتن بدن باعث عملکرد بهتر و بازسازی سلول‌ها می‌شود. آب کافی به الاستیسیته پوست و انعطاف‌پذیری پوست کمک شایانی می‌کند.

 تغذیه مناسب

اشاره کردیم که عوامل اصلی خاصیت کشسانی پوست، کلاژن و الاستین می‌باشند که از پروتئین تشکیل شده‌اند. پس با مصرف پروتئین روزانه می‌توانید به انعطاف‌پذیری بیشتر پوست برسید. مواردی مثل شیر کم‌چرب، حبوبات مثل لوبیا، انواع مغز و دانه‌ها، پنیر سویا، ماهی و روغن امگا ۳ به تولید کلاژن و الاستین در پوست به شدت کمک می‌کنند. همچنین که رژیم و الگو غذایی مناسب می‌تواند در کنترل وزن نیز کمک حال شما باشد.

مراقبت از پوست و افزایش توده عضلانی بدن نیز از سایر راه‌های طبیعی سفت کردن پوست بعد از لاغری هستند. لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست یکی دیگر از موارد افزایش کلاژن و الاستین در بدن می‌باشند. همچنین عضلات موجود در پشت چربی‌های بدن می‌توانند بعد از لاغری، خاصیت الاستیک و انعطاف‌پذیری پوست را بالا ببرند.

درمان پزشکی سفت کردن پوست بعد از لاغری

 

لایه‌برداری یکی از اولین روش‌های پزشکی سفت کردن پوست بعد از لاغری می‌باشد. پیلینگ یا لایه‌برداری با برداشتن لایه خارجی و افتاده پوست، می‌تواند جدید و سالم‌تر لایه‌های زیرین را نمایان کند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

رادیو فرکوئنسی یا همان RF  همانند روش دستگاه اولتراسوند سبب تحریک و تولید بیشتر کلاژن و الاستین در پوست شل شده می‌شود و با کمک گرما بدن را مجبور به تولید آن‌ها می‌کند.

روش‌های درمانی RF و نور پالسی شدید (IPL) یک روش عالی برای گرم کردن لایه‌های عمیق برای تولید حداکثر کلاژن و سفت کردن پوست بعد از لاغری می‌باشد.

لیزر درمانی تخریبی یا ابلیشن یک روش ثمربخش در احیای مجدد پوست می‌باشد. این روش مثل ترکیبی از لایه‌برداری و اولتراسوند عمل می‌‌کند. در واقع هم‌زمان با تابش لیزر و گرم کردن لایه‌های زیرین برای تولید کلاژن، لایه بالایی پوست نیز برداشته می‌شود. همین امر باعث سفت شدن و افزایش کشش و انعطاف پوست می‌شود. یکی از قوی‌ترین روش‌های درمان پزشکی سفت کردن پوست بعد از لاغری لیزر درمانی تخریبی یا ابلیشن می‌باشد.

محتوای آکارئون

کلام آخر

خیلی‌ها در حین لاغر شدن نگرانی زیادی بابت شل شدن پوست بعد از لاغری دارند. مخصوصاً اگر در مدت کم و با فشار زیاد بخواهند لاغر بشوند. البته امروزه دیگر جای نگرانی بابت سفت کردن پوست بعد از لاغری نیست و روش‌های موثر زیادی برای رفع این مشکل وجود دارند. البته که برای کم شدن شدت افتادگی پوست، بهتر است مواردی را رعایت کنید تا در آینده از شدت آن نیز کم بشود و بتوانید با درمان‌های راحت و بی‌عوارض مثل روش RF و اولتراسوند از شر پوست‌های افتاده خلاص شوید. در این مقاله در کلینیک زیبایی دکتر مطلبی شل شدن پوست بعد از لاغری را با هم بررسی کردیم. . برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت و آگاهی از هزینه سفت کردن پوست بعد از لاغری می‌توانید فرم مشاوره زیر را پر کرده یا با شماره‌های کلینیک زیبایی دکتر مطلبی تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را در مورد رفع شل شدن پوست بعد از کاهش وزن و درمان کامل آن را از مشاوران ما دریافت کنید.

شما سروران می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با همکاران خبره ما در بخش مشاوره در ارتباط باشید.

منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم.

شماره های تماس و آدرس ما:

مطالب بیشتری بخوانید
معرفی ۱۰ روش از سریع ترین روش رفع تیرگی لب و درمان آن
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *