پلاسما جت بینی

پلاسما جت یکی از جدیدترین روش ها در حوزه پزشکی و زیبایی می باشد که با استفاده از دستگاهی با همین نام انجام می شود. در واقع می توان ذکر کرد که پلاسما جت نوعی گاز یونیزه شده با حرارت بالا است. این گاز برای رفع زخم، جای زخم، آکنه، چین و چروک­ های ریز پوستی، افتادگی پوست، اصلاح فرم بینی و … کاربرد دارد.
سوزاندن نقاط مختلفی از پوست سبب افزایش میزان کلاژن سازی و در نتیجه بازسازی پوست می شود. به این ترتیب این روش برای بسیاری روش های زیبایی مورد استفاده قرار گرفته و تا حدودی هم موثر و رضایت بخش است.

جهت مطالعه محتوای ذیل با ما همراه باشید.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

پلاسما جت بینی چیست؟

در پاسخ به سوال پلاسما جت بینی چیست؟ باید پاسخ داد که در واقع پلاسما جت بینی یکی از جدیدترین روش ها برای اصلاح فرم بینی به شمار می ­رود. در این روش پلاسما را با دستگاه پلاسما جت به هر نقطه از بینی می تابانند. به طوری که فاصله هر یک از این نقاط حدود نیم میلی ­متر است.

زمانی که پلاسما به سطح بینی تابیده شود، به لایه­ های زیرین آن نفوذ کرده و با سوزاندن آن­ ها سبب جمع شدن آن ها خواهد شد. به این ترتیب بافت بینی جمع شده و به سمت بالا لیفت می شود. تابش پلاسما علاوه بر این که سبب فرم دهی به بینی می ­شود، می­ تواند با جمع کردن بافت پوستی، شل شدن و افتادگی سایر قسمت ­های صورت را نیز بر طرف نماید.

پلاسما جت بینی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی پلاسما جت بینی به صورت کاملاً سرپایی انجام می شود و برای انجام آن نیازی به بیهوشی نیست. لازم به ذکر است که این روش درمانی، در خاصی ندارد. اما برای اطمینان بیشتر از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می شود.

پس از اینکه پزشک از بی حسی  ناحیه مورد نظر مطمئن شد، گاز پلاسما را به کمک دستگاه پلاسما جت به تمام نقاط آن ناحیه در فواصل کوتاهی می ­تاباند. لازم به ذکر است که تعیین ناحیه مورد نظر به مشکل بینی مراجعه کننده بستگی دارد و ممکن است در هر فردی متفاوت باشد.

همچنین لازم به ذکر است که مدت زمان اجرای این روش درمانی حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه می ­باشد. بعد از انجام آن مراجعه کننده می ­تواند بدون هیچ مشکل خاصی به منزل یا محل کار خود برگردد. در واقع می توان گفت که این روش محدودیت خاصی برای انجام فعالیت ­های معمولی و روزانه افراد ایجاد نخواهد کرد.

مزایای پلاسمای بینی

  1. لیفت بینی
  2. بدون نیاز به برش و بخیه
  3. بدون نیاز به بی حسی تزریقی
  4. هزینه پایین این عمل نسبت به سایر روش ها
  5. کوچک کردن و فرم دهی به بینی های گوشتی
  6. اگر فردی عمل بینی را انجام داده است و از نوع مدل بینی خود ناراضی است، می تواند از این روش برای بهبود و فرم بهتر بینی خود استفاده کند.

پلاسما جت بینی

مطالب بیشتری بخوانید
نحوه جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

ماندگاری پلاسمای بینی چقدر است؟

به طور کلی ماندگاری پلاسمای بینی برای افرادی که از سن رشد عبور کرده اند تقریباً دائمی می باشد. البته در شرایطی نیز ممکن است پوست به دلیل شرایط محیطی و ژنتیکی دچار تغییرات شود. در این شرایط در صورت نیاز بعد از چند سال با تکرار دوباره، بینی به حالت ایده آل باز می گردد.

برای افرادی که در سن رشد هستند با توجه به روش و تکنیکی که پزشک معالج بر روی فرد انجام می دهد، می توان انتظار داشت که پس از انجام آن، ماندگاری پلاسما جت بینی گوشتی به مدت سه سال نیز به طول انجامد. پس از گذر از سن رشد در صورت نیاز با یک جلسه ترمیم دائمی خواهد شد.

توصیه های قبل از پلاسما جت بینی

  1. در صورتی که به بیماری هایی همچون آنفولانزا یا سرما خوردگی مبتلا هستید، تا زمان بهبودی کامل از انجام پلاسما جت بینی خودداری کنید.
  2. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا از دارو های خاصی استفاده می کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  3. در جلسات مشاوره پیش از عمل، درباره انتظارات خود با پزشک صحبت کرده و همه سوالات خود را بپرسید.
  4. اگر قبلاً شکستگی بینی داشته و اکنون در بینی خود ایمپلنت فلزی دارید، پزشک را مطلع کنید.
  5. در صورتی که قبلاً بینی خود را با اهداف غیر زیبایی نظیر رفع پلیپ یا انحراف بینی عمل کرده اید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  6. از حداقل دو هفته قبل از پلاسما جت بینی، مصرف دخانیات و الکل را متوقف کنید.
  7. در صورتی که در ناحیه بینی خود دارای حساسیت های پوستی هستید، به پزشک اطلاع دهید.
  8. اگر پوست بینی شما آفتاب سوخته است، بهتر است تا زمان بهبودی کامل (حدود ۸ هفته) منتظر بمانید.

مراقبت های بعد از پلاسما جت بینی

  1. حداقل یک هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. در صورتی که نمی توانید این کار را انجام دهید، حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده کرده و بینی خود را بپوشانید.
  2. به مدت یک هفته پس از پلاسمای بینی از مصرف هر گونه مواد آرایشی یا لایه بردار خودداری کنید.
  3.  تا یک هفته پس از عمل به حمام نرفته و بینی خود را با مواد شوینده نشویید.
  4. تا دو هفته از رفتن به استخر و سونای بخار و دوش گرفتن با آب پر فشار و داغ خودداری کنید.
  5. از فشار دادن، مالیدن یا خاراندن بینی خودداری کنید.
  6. از دست کاری جای زخم ها یا کندن آن ها دوری کنید.
  7. تا جایی که ممکن است از محیط های پر گرد و غبار یا آلوده دوری کنید.
  8. در صورتی که پزشک برای شما دارویی تجویز کرده، آن ها را به موقع مصرف کنید.

چه کسانی می­ توانند پلاسما جت بینی انجام دهند؟

مهم ترین نکته ای که در انجام پلاسما جت بینی وجود دارد این است که مراجعه کننده از وضعیت سلامت عمومی قابل قبولی برخوردار باشد. به طور کلی افرادی که به بیماری های خاصی همچون سطان، صرع، دیابت، بیماری­ های خود ایمنی و … مبتلا هستند نمی ­توانند این روش را انجام دهند. سایر محدودیت ­هایی که برای انجام این روش وجود دارد عبارتند از:

  1. کسانی که از بیماری ­های غدد رنج می­ برند.
  2. افرادی که که در قلب آن ­ها باتری وجود دارد.
  3. این روش برای افرادی که مشکل انعقاد خون دارند به هیچ عنوان توصیه نمی ­شود.
  4. بانوان باردار بهتر است انجام این روش را به بعد از اتمام دوران بارداری خود موکول کنند.

مطالعه مقاله پلاسما جت پلک

 

پلاسمای بینی

هزینه پلاسما جت بینی چقدر است؟

به طور کلی پلاسما جت بینی هزینه ثابت و دقیقی ندارد و ممکن است در هر کلینیک متفاوت باشد. لازم به ذکر است که به طور کلی هزینه پلاسما جت با توجه به اعتبار و سابقه کلینیک، دستمزد پزشک، مهارت و تخصص پزشک، فرم و حالت بینی، نوع پوست، تعداد جلسات مورد نیاز برای ترمیم و … مشخص خواهد شد. در نتیجه ابتدا باید یک پزشک ماهر و یک کلینیک معتبر پیدا کنید. سپس در جلسات مشاوره در خصوص هزینه­ ها با پزشک خود مشورت نمایید.

کلام آخر

کلینیک دکتر مطلبی یکی از بهترین مراکز زیبایی و جوانسازی پوست در تهران است. این مجموعه ارائه دهنده تمامی خدمات حوزه زیبایی توسط بهترین متخصصان می باشد. لازم به ذکر است که در کلینیک دکتر مطلبی با استفاده از بهترین و بروزترین تجهیزات پلاسما جت انجام می شود.

شما سروران گرامی می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه پلاسما جت بینی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس و آدرس ما:

 
تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲

منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم.

مطالب بیشتری بخوانید
بوتاکس کف دست برای کاهش تعریق
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *