کاربرد تزریق بوتاکس در کاهش تعریق

فکر نکنم کسی دوست داشته باشد با شخصی که با لباس‌های خیس از عرق وارد جمعی شده، صحبتی داشته باشد. اصلاً کسی دلش نمی‌خواهد با لباس خیس وارد جمعی شود. کاهش تعریق و درمان عرق زیر بغل با بوتاکس یکی دیگر از کاربردهای بوتاکس می‌باشد که روز به روز استفاده از آن افزایش می‌یابد. کنترل عرق کردن دست خود شخص نیست اما تعریق زیاد نیز زندگی آدم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ظاهر آن‌ها را به‌هم ریخته نشان می‌دهد. در صورتی که با عرق کردن مشکل دارید یا نمی‌توانید جلوی عرق کردن زیاد را بگیرید، می‌توانید شخصی باشید که احتمالاً به کاهش تعریق با بوتاکس نیاز دارید. با ما در کلینیک دکتر مطلبی همراه باشید تا در این مقاله تاثیر بوتاکس روی تعریق را معرفی و بررسی کنیم.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

کاهش تعریق با بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از راه‌های جوان سازی پوست می‌باشد. تزریق بوتاکس کاربرد های زیادی دارد و محبوبیت زیادی بین افراد یافته است .در واقع استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک رایج شد. اما کاربرد بوتاکس فقط رفع چین و چروک نمی‌باشد. درمان عرق زیر بغل با بوتاکس برای افرادی که بیش از حد عرق می‌کنند، یک روش جدید و موثر می‌باشد که باعث کاهش و از بین رفتن تعریق در این افراد می‌شود. سازمان FDA یا همان غذا و دارو آمریکا نیز کاهش تعریق با بوتاکس را تایید کرده است. تاثیر بوتاکس روی تعریق به این صورت است که مانع فعالیت ماده شیمیایی تحریک کننده غدد عرق می‌شود و آن‌ها را مسدود می‌کند. تعریق بیش از حد به وسیله بوتاکس تا حد خیلی زیادی کاهش می‌یابد. کاهش تعریق با بوتاکس در طی دو هفته قابل مشاهده است و بعد از آن کامل می‌شود. درمان عرق زیر بغل با بوتاکس بین ۴ تا ۷ ماه اثر دارد و بعد از آن کم‌کم غیرفعال می‌شود و نیاز به تمدید دارد.

تاثیر بوتاکس روی تعریق

کاهش تعریق با بوتاکس فقط مختص زیر بغل نیست و یک روش غیرتهاجمی و کاربردی برای درمان تعریق زیاد در نواحی دست و پا نیز می‌باشد. بوتاکس بر ساختار و عملکرد سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن را با تغییر مواجع می‌کند. بوتاکس، عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. انتقال‌دهنده‌های عصبی، یک نوع مواد شیمیایی‌ می‌باشند که با فرمان مغز باعث واکنش‌های مختلف در بدن انسان می‌شوند. بوتاکس انتقال‌دهنده‌های عصبی که غدد تعریق زیربغل را تحریک می‌کنند، مسدود می‌کند و عملکرد سلول عصبی از بین می‌بردو به این طریق کاهش تعریق با بوتاکس امکان‌پذیر است و از آن برای درمان هایپرهیدروزیس یا تعریق شدید نیز استفاده می شود. برای کاهش تعریق با بوتاکس در ناحیه زیر بغل باید بدانید که از قبل بیماری زمینه‌ای مثل کم‌کاری تیروئید ندارید و تزریق بوتاکس برای شما مناسب است.

کاهش تعریق با بوتاکس

شرایط تزریق بوتاکس به زیر بغل

بعد از استفاده از روش‌های درمان متداول برای تعریق زیاد، دیگر می‌توانید به سراغ کاهش تعریق با بوتاکس بیایید. این وقتی است که داروهای ضد تعریق برای شما جواب نداده است. کاهش تعریق با بوتاکس برای افراد بالای ۱۸ سال بدون بیماری‌های تنفسی و عصبی مناسب می‌باشد.

نحوه تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به دو صورت دستی و یا با گان مزوتراپی انجام می‌شود؛ که در حالت استفاده از گان، دارو به‌مقدار مناسب و در عمق پوست تزریق می‌شود. همچنین درد ناشى از تزریق نیز، به حداقل ممکن می‌رسد. این روش معمولاً دردی ندارد ولی درصورت حساسیت شخص و پایین بودن آستانه تحمل، بی‌حسی موضعی برای شخص اعمال می‌شود. کاهش تعریق با بوتاکس به این صورت انجام می‌شود که ابتدا محلی که بیش‌تر از همه عرق می‌کند را مشخص می‌کنند و به فاصله یک سانتی‌متر تزریق بوتاکس انجام می‌شود.  

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس

هنگام درمان عرق زیر بغل با بوتاکس، حتما باید با پزشک خود در مورد نحوه تزریق و مواردی که باید رعایت کنید صحبت کنید. هرگونه بیماری زمینه‌ای یا مصرف داروهای خاص، باید به اطلاع پزشک برسد. حواستان باشد که رعایت کردن دستورالعمل‌های پزشک برای سلامتی خودتان می‌باشد و عوارض جانبی را کاهش می‌دهد.

اگر قصد کاهش تعریق با بوتاکس دارید، سه روز قبل از تزریق بوتاکس، زیر بغل خود را اصلاح نکنید.

برای کاهش کبودی و تورم، قبل از تزریق، از مصرف الکل و داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس، برای کاهش تعریق می‌توانید به خانه بروید و به زندگی عادی خود برسید اما نکات ریزی است که برای دریافت نتیجه مطلوب باید آن‌ها را رعایت کنید. بعد از انجام این تزریق، تا چند روز باید از انجام هرگونه فعالیت و ورزش سنگین پرهیز کنید. حمام گرم تا یک روز ممنوع می‌باشد. به همین سادگی می‌توانید به نتیجه مطلوبی از کاهش تعریق با بوتاکس برسید.

کاندید مناسب تزریق بوتاکس زیر بغل

بعد از درمان های دارویی، خوراکی و موضعی، تزریق بوتاکس آخرین درمان این مشکل است. در صورتی که با استفاده از لباس های ضد عرق، مصرف داروهای ضد تعریق، کاهش وزن، درمان و کنترل بیماری های زمینه و یا سایر روش های موضعی درمانی برای این معضل پیدا نکردید، با داشتن شرایطی نظیر حداقل ۱۸ سال سن، عدم مصرف داروهای خاص، عدم ابتلا به بیماری های تنفسی و عصبی می توانید از این روش بهره مند شوید.

کلام آخر

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله، دیگر پیش از شروع  تابستان و افزایش دما نگران تعریق بدن خود نباشید. با تزریق بوتاکس به زیربغل می توانید تا چندین ماه از شر عرق زیربغل خلاص شوید و با آن خداحافظی کنید. تاثیر بوتاکس روی تعریق یکی از درمان های موثر می‌باشد که توصیه می‌شود هر ۴ تا ۶ ماه برای تمدید اقدام کنید. برای دریافت قیمت، مشاوره و انجام تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر فهیمه مطلبی می‌توانید همین حالا اقدام کنید.

مطالب بیشتری بخوانید
قیمت مزوژل جالپرو برای جوانسازی؛ همه چیز درباره جالپرو
 

شماره های تماس و آدرس ما:

 
تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *