درمان لک صورت با لیزر فرکشنال

خیلی اوقات لکه‌های ریز اما زیادی را روی صورت کودکان و بزرگسالان می‌بینیم که به آن کک و مک می‌گوییم. شاید هم کک و مک برای بعضی‌ها کمی جذاب هم به‌نظر برسد. کک و مک لک‌های قهوه‌ای و تیره رنگی است که روی پوست خود را نشان می‌دهد. کک و مک بیشتر در تابستان نمایان می‌شود و در زمستان‌ها خودبه‌خود کم‌رنگ می‌‌شود. البته جدا از فیلترهای اینستاگرامی که کک و مک های جذاب، منظم و کم‌رنگ برای افراد می‌سازند، خیلی‌ها از کک و مک های خود راضی نیستند و به دنبال راهی برای درمان کک و مک می‌باشند. لیزر درمانی کک و مک بهترین روش درمان کک و مک می‌باشد. لیزر کک و مک در صورت تجربه بالای پزشک و استفاده از دستگاه‌های مناسب یک روش بدون عوارض می‌باشد که در این مقاله در سایت کلینیک زیبایی دکتر مطلبی آن را معرفی و بررسی خواهیم کرد. امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

کک و مک

کک و مک لک‌های ریز و تیره معمولاً قهوه‌ای رنگ و در ناحیه پوست صورت، سینه، پشت دست‌ها و جلوی بازوها اکثراً روی پوست روشن دیده می‌شود. کک و مک یک عارضه پوستی کاملاً بی‌خطر است که به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می‌شود. کک و مک معمولاً در کودکی روی پوست فرد ظاهر می‌شود. کک و مک از سلول‌های پوستی که حاوی رنگدانه ملانین تشکیل می‌شوند و برخلاف خال، کاملاً صاف می‌باشد. کک و مک ناشی از تجمع ملانین در لایه بیرونی پوست است.

لیزر درمانی کک و مک

ملانین در پوست نقش محافظ در برابر اشعه خورشید و فرابنفش را به عهده دارد. در مقابل نور خورشید ملانین بیشتری در پوست تولید می‌شود و به همین دلیل در فصل تابستان کک و مک پر رنگ‌تر است. با این که کک و مک معمولاً ژنتیکی می‌باشد، اما هیچ‌کس با کک و مک به دنیا نمی‌آید و در صورت مواجه با نور خورشید و تولید ملانین، کک و مک ظاهر می‌شود. بیماری‌های پوستی مثل اگزودرما نیز ممکن است پوست را در برابر خورشید حساس‌تر کنند و با تولید بیشتر ملانین در برابر نور خورشید، کک و مک بیشتری تولید کند. برای جلوگیری از بروز و پررنگ شدن کک و مک ها همیشه قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین با پوشاندن بدن خود در هنگام آفتاب و استفاده از کلاه لبه‌دار می‌توانید از کک و مک‌ها جلوگیری کنید.

مطالعه مقاله آشنایی با ضایعات خوش خیم پوستی

انواع کک و مک

کک و مک در دو نوع ممکن است رخ بدهد. اولین مورد کک و مک با رنگ روشن است که در طول تابستان پررنگ و در زمستان محو می‌شود. کک و مک های دیگری نیز به شکل عدسی وجود دارند که رنگ بسیار تیره‌تری دارند و با تغییر فصل از بین نمی‌روند. اکثراً افراد درگیر با این نوع از کک و مک به دنبال درمان کک و مک می‌باشند. البته با وجود کک و مک های جذاب، هر کسی که بخواهد کک و مک صورتش را از بین ببرد لیزر درمانی کک و مک بسیار ثمربخش است.

درمان کک و مک با لیزر

لیزر کک و مک، بهترین روش از بین بردن آن می‌باشد. در لیزر درمانی کک و مک نور و گرمای لیزر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و از تولید ملانین بیشتر که دلیل اصلی وجود کک و مک می‌باشد، جلوگیری می‌کند. البته شاید لیزر کک و مک بتوانید تولید ملانین در پوست را کنترل کند، اما استفاده ضد آفتاب بعد از انجام آن نیز ضروری می‌باشد. به هر حال اشعه خورشید باعث تحریک و تولید ملانین می‌شود و شما برای درمان کک و مک باید تا جایی که می‌توانید با آن مقابله کنید.

هدف از لیزر درمانی کک و مک از بین بردن لک های ناخواسته روی صورت و بدن است. درمان کک و مک با لیزر جذب ملانین در پوست می‌شود و با گرم کردن، آن را به  ذرات ریز تجزیه می‌کند. با لیزر کک و مک ها پوسته‌پوسته می‌شوند و شخص پوستی صاف و شفاف را پس از آن تجربه خواهد کرد. در ضمن لیزر کک و مک آن قدر عمیق نمی‌شود که بخواهد اسکار یا زخمی ایجاد کند. اگر می خواهید کک و مک خود را از بین ببرید، لیزر درمانی بهترین گزینه موجود برای شما است. برای لیزر درمانی کک و مک می‌توان از لیزرهای Q-Switch، اربیوم، CO2 و فرکشنال استفاده کرد.

مطالعه مقاله صفر تا صد درمان لک صورت با لیزر فرکشنال

مزایای لیزر کک و مک

لیزر درمانی کک و مک روشی موثر با هزینه مناسب می‌باشد. درصد موفقیت لیزر کک و مک نیز خیلی بالا است و تقریباً همیشه عملی موفق می‌باشد. لیزر درمانی کک و مک یک روش بی‌خطر، بدون درد و ایمن می‌باشد. مزایای لیزر کک و مک را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

  • احتمال موفقیت بالا
  • بدون دوران نقاهت
  • بدون درد و بی‌خطر
  • زمان کم درمان
  • نتایج دائمی
  • از بین بردن کک و مک و احتمال بسیار کم پرکاری رنگدانه‌ها

عوارض لیزر کک و مک

لیزر درمانی کک و مک در کل یک فرایند درمانی بی‌خطر است و احتمال بروز عوارض لیزر کک و مک کم می‌باشد. اما به هر حال هر روش درمانی ممکن است با عوارضی همراه باشد. تا چند ساعت پس از لیزر کک و مک احساس آفتاب سوختگی و گرما با کمی قرمزی کاملاً طبیعی است. احتمال زخم شدن محل درمان کک و مک نزدیک به صفر است، اما ممکن است شخص اگر پوست خیلی حساسی داشته باشد با خارش، قرمزی و ورم در ناحیه درمان را تجربه کند. همچنین بعد از انجام لیزر درمانی کک و مک ممکن است شخص دچار خشکی پوست و پوسته‌پوسته شدن نیز بشود. در مواردی خاص حتی کمی تغییر رنگ پوست نیز ممکن است رخ بدهد.

آماده‌سازی قبل از لیزر کک و مک

سعی کنید از ۱۰ روز قبل از لیزر کک و مک از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید و انجام لیزر و لایه‌برداری پوست خودداری کنید.

اپیلاسیون و استفاده از موبر نیز در محل درمان بهتر است انجام نشود، اما برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست بهتر است موهای ناحیه اصلاح شود.

از سولاریوم، کرم‌ها و داروهای برنزه‌کننده مانند ملانوتان دوری کنید.

از لیزر در اطراف چشم خودداری کنید و اگر هم از لنز استفاده می‌کنید، هنگام لیزردرمانی آن را خارج کنید.

از داروی ضد تبخال، اگر سابقه آن را دارید، با نظر پزشک استفاده کنید.

ناحیه درمان باید کاملاً تمیز و خشک باشد پس بهتر است روز لیزر کک و مک از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

علت ایجاد کک و مک چیست ؟

مراقبت‌های بعد از لیزر کک و مک

یکی از قسمت‌های مهم روند لیزر درمانی کک و مک مراقبت‌های بعد از آن می‌باشد. حتماً کرم مرطوب‌کننده بعد از لیزر را تهیه و بعد از درمان از آن استفاده کنید. خیلی روی پوستتان فشار وارد نکنید و با ملایمت با آن رفتار کنید. سعی کنید تا یک یا دو هفته از خورشید دوری کنید. کرم‌های ریپیر با ترمیم‌کننده می‌توانند التهاب پوست را از بین ببرند. ضد آفتاب بعد از لیزر کک و مک باید همراه همیشگی شما باشد و همواره تمدید شود.

روش انجام لیزر کک و مک

برای انجام لیزر درمانی کک و مک اول باید صورت خود را کاملاً تمیز و از لوازم آرایشی پاک کنید. در هنگام انجام لیزر باید چشم‌ها توسط چشم‌بندهای مخصوص پوشانده شوند. یک لایه ژل خنک‌کننده نیز برای خنک نگه داشتن پوست در طول لیزر کک و مک استفاده می‌شود. ممکن است از دستگاه‌های خنک‌کننده مثل یک دمنده سرد نیز استفاده بشود. بعید است لیزر کک و مک بیش از ۴۰ دقیقه طول بکشد. بعد از انجام این مراحل، نور لیزر به ناحیه درمان تابانده می‌شود. لیزر کک و مک دوران نقاهتی ندارد و شما بعد از انجام آن، یک کرم ضد آفتاب به پوست خود می‌زنید و به زندگی روزمره خود باز می‌گردید. نتیجه لیزر درمانی کک و مک فوری می‌باشد و بعد از ۴۸ ساعت می‌توان اثرات آن را مشاهده کرد و کم‌کم محو شدن کک و مک‌ها و از بین رفتن رنگ‌دانه‌های ملانین را به چشم خود می‌بینید. نتیجه لیزر درمانی کک و مک تقریباً دائمی است اما به هر حال مراقبت‌های فرد نیز در این امر موثر می‌باشد. از لیزر کک و مک برای سوزاندن ملانین در انواع پوست‌ها از لحاظ جنس و رنگ می‌توان بهره برد. برای درمان کک و مک به صورت کامل یک دوره درمانی از ۲ تا ۴ جلسه به فاصله سه هفته تا یک ماه می‌تواند کاملاً ثمربخش باشد.

مطالعه مقاله درمان قطعی لک صورت

سخن پایانی

لیزر درمانی برای کک و مک یک روش کاملاً ایمن است. لیزر کک و مک بدون این‌که به پوست اطراف آسیب برساند، فقط ملانین و رنگدانه پوست را هدف می‌گیرد. هر فرد بالای ۱۸ سالی که از کک و مک خود ناراضی است، می‌تواند بدون نگرانی از درمان کک و مک استفاده کند. لیزر کک و مک معمولاً بدون بازگشت است، مگر این‌که فرد بدون ضد آفتاب، بیش از اندازه در معرض نور خورشید و اشعه ماورا بنفش قرار بگیرد. این حالت ممکن است باعث ایجاد کک و مک های جدید شود. لیزر درمانی کک و مک را می‌توان با درمان منافذ باز پوست و سایر درمان‌‌های با لیزر ترکیب کرد. این روش‌های مختلف ممکن است نتیجه درمانی بهتری را برای فرد به همراه داشته باشند. لیزر درمانی کک و مک و نحوه تاثیرگذاری آن‌ را در این مقاله با هم بررسی کردیم. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت و آگاهی از هزینه درمان کک و مک می‌توانید فرم مشاوره زیر را پر کرده یا با شماره‌های کلینیک زیبایی دکتر مطلبی تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را در مورد هزینه لیزر کک و مک و درمان آن را از مشاوران ما دریافت کنید.

شماره های تماس و آدرس ما:

تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲

 

مطالب بیشتری بخوانید
قیمت لیزر موهای زائد برای آقایان در سال 1402 چقدر است؟
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *