علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

با این که لیزر موهای زائد یک روش طولانی مدت برای رهایی از موهای مزاحم است، اما باز هم بعد از گذشت ۲ سال بار دیگر فولیکول‌های مو رشد کرده و کم‌کم موهای زائد خودشان را نشان می‌دهند. از آن جایی که لیزر به صورت مستقیم جذب ملانین یا همان رنگ‌دانه مو می‌شود، خیلی‌ها علت سفید شدن مو بعد از لیزر را به خود لیزر ربط می‌دهند. این اتفاقی است که بعضاً برای افراد پیش می‌آید و ممکن است ذهنشان را درگیر کند. اگر دوست دارید با این مسئله مواجه نشوید، باید اول از همه علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر را بدانید و متوجه شوید که چگونه می‌توانید از آن جلوگیری کنید. همچنین در سایت دکتر مطلبی می توانید درباره ژل الانسه بدانید.

در این مقاله از کلینیک زیبایی دکتر مطلبی به بررسی علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر می‌پردازیم. پس اگر نگرانی از بابت سفید شدن مو بعد از لیزر دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر

علت سفید شدن مو بعد از لیزر موضوع بحث ما در این مقاله است. خیلی از افراد بعد از مدتی متوجه سفید شدن مو بعد از لیزر می‌شوند و مشاهده کرده‌اند که موهای بدن کم‌کم سفید شده‌اند.

رنگی که مو و پوست ما به خودش می‌گیرد در واقع وابسته به رنگ‌دانه و یا ملانین است. فرایند تولید ملانین در بدن انسان‌ها با هم متفاوت است و به همین دلیل است که با رنگ مو و پوست‌های مختلفی روبه‌رو می‌شویم. هر که ملانینش بیش، رنگش بیش‌تر؛ این مسئله را همگی به چشم دیده‌ایم که افراد با بالا رفتن سن مویشان سفید می‌شود پس می‌توان نتیجه گرفت که روند تولید ملانین با افزایش سن نیز به تدریج کم‌تر می‌شود.

مطالب بیشتری بخوانید
بهترین روش های درمان جای جوش

اصلی‌ترین علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر نیز از بین رفتن ملانین‌هاست. حال باید بررسی کنیم که سفید شدن مو بعد از لیزر مرتبط به این متد درمانی است یا خیر. از نظر علمی سفید شد موها می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. ژنتیک اصلی‌ترین دلیل سفیدی مو است که متاسفانه راهی برای پیش‌گیری از آن نیز وجود ندارد. کم‌خونی و اختلال تیروئید نیز می‌توانند موجب سفید شدن مو بعد از لیزر شوند.

علت سفید شدن مو بعد از لیزر

نور لیزر موهای زائد جذب ملانین‌ها شده و باعث سوزاندن فولیکول مو می‌شود. به طور کلی متد لیزر موهای زائد به این صورت است که باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول‌ها می‌شود. در واقع لیزر تاثیری روی روند تولید ملانین در آینده ندارد و فقط و فقط باعث از بین رفتن فولیکول مو می‌شود که آن هم بعد از ۲ سال کم‌کم دوباره شروع به رشد می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت بعید است که علت سفید شدن مو بعد از لیزر، این فرایند درمانی باشد و باید به سراغ سایر دلایل سفید شدن مو رفت.

پس می‌توان گفت که علت سفید شدن مو بعد از لیزر هم همان دلایل طبیعی است و اگر لیزری هم در کار نبود باز هم آن موها سفید می‌شدند.

رزرو نوبت و وقت مراجعه

برای تعیین وقت مراجعه و رزرو نوبت به صورت آنلاین و غیرحضوری فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید تا همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و وقت مراجعه را برای شما تنظیم کنند.






مطالب بیشتری بخوانید
بررسی 11 روش و 6 دارو برای پیشگیری از پیری پوست

لیزر موهای سفید

خب این سوال هم همواره برای مراجعین پیش می‌آید که آیا می‌توان موهای سفید را لیزر کرد یا نه. چون لیزر مستقیماً جذب ملانین‌ها شده تاثیر آن بیش‌تر روی موهای تیره است  حتی موهای رنگ روشن نیز درد موفقیت کمتری برای از بین بردنشان وجود دارد. به همین دلیل برای از بین بردن موهای زائد سفید بهتر است از روش‌های کلاسیک مثل کرم‌های موبر، وکس و اپیلاسیون استفاده کرد.

البته امروزه پیشرفت‌هایی در دستگاه‌های لیزر به وجود آمده و دستگاه‌هایی هستند که برای از بین بردن  موهای روشن هم اثر خوبی می‌گذارند. می‌توان این انتظار را داشت تا چند سال آینده دستگاهی هم مختص لیزر موهای سفید وارد بازار شود.

سخن پایانی

لیزر موهای زائد این روزهای روشی بسیار محبوب و پرکاربرد تبدیل شده است. در واقع راحت و بی‌دردسر به کمک لیزر می‌توان با موهای اضافی خداحافظی کرد. یکی از مشکلات عجیب سفید شدن موها بعد از گذشت زمانی نسبتاً طولانی از لیزر است.

سفید شدن مو بعد از لیزر شاید یک اتفاق رایج باشد اما ربط آن چنانی به لیزر ندارد و در واقع علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر همان دلایل و عوامل طبیعی هستند که تولید ملانین را کم و رنگ مو را سفید می‌کنند.

در این مقاله در سایت کلینیک زیبایی دکتر مطلبی به بررسی علت سفید شدن مو بعد از لیزر پرداختیم و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت و آگاهی از قیمت لیزر موهای زائد خانم‌ها و آقایان می‌توانید با شماره‌های کلینیک زیبایی دکتر مطلبی تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را در مورد لیزر فول بادی و قسمت‌های مختلف بدن را از مشاوران ما دریافت کنید.

مطالب بیشتری بخوانید
بهترین خدمات فیشیال صورت چیست؟ معرفی جدیدترین خدمات

سفید شدن مو بعد از لیزر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *