مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

چه مراقبت هایی بعد از بوتاکس لازم است؟ مراقبت های بعد ازبوتاکس تا چه حد در نتیجه کار تاثیر گذار است؟ خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس باید چگونه باشد؟ شما روزانه چقدر برای زیبایی‌تان وقت می گذارید؟ تا حالا این سوال را از خود پرسیده اید؟ زیبایی چهره افراد تاثیر بسیار بالایی در روابط و اعتماد به نفس افراد دارد. افراد به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن سن، رژیم های سخت و… دچار افتادگی و  ایجاد چروک هایی بر روی پوست خود می شوند، تزریق بوتاکس یکی از راهکار های درمان این چروک های  پوست می باشد.
ما در محتوای این مقاله سعی داریم تا مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس را به شما عزیزان گوشزد کنیم. همچنین در سایت دکتر مطلبی می توانید درباره ژل الانسه بدانید.

برای درک بیشتر محتوا با ما همراه باشید.

[lwptoc min=”2″ depth=”3″ numeration=”none” title=”فهرست مطالب محتوایی که مطالعه میفرمائید” toggle=”1″ labelShow=”نمایش فهرست” labelHide=”بستن فهرست” hideItems=”0″ width=”75%” float=”none” titleFontSize=”100%” colorScheme=”light” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

بوتاکس در یک سری از عضلات خاص صورت تزریق می شود. مواد داخل بوتاکس به هیچ وجه نباید به سایر نواحی  صورت منتشر شود. اما چگونه می توان از پخش نشدن مواد بوتاکس به سایر نواحی صورت جلوگیری کنیم؟ مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس از این امر جلوگیری می کند و سبب می شود فرد از نتیجه کار رضایت کامل را داشته باشد.

مطالب بیشتری بخوانید
همه چیز درباره‌ی کربوکسی تراپی

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

به هیچ وجه بعد از تزریق بوتاکس صورت خود را ماساژ ندهید، حتی شستشوی صورت ۸ ساعت بعد از بوتاکس لازم نیست.
از لوازم  آرایش بعد از بوتاکس استفاده نکنید و دستان خود را روی صورت خود نگذارید. شما می  توانید بعد از گذشت ۸ ساعت از بوتاکس، شستشوی صورت خود را انجام دهید و  آرایش صورت داشته باشید.
دکتر فهیمه مطلبی بعد از بوتاکس به بیشتر بیماران خود یک سری ورزش های صورت را پیشنهاد می کند که می تواند به اثر گذاری بوتاکس کمک بیشتری داشته باشد. این ورزش ها شامل اخم کردن، بالا و پایین بردن ابرو ها و بازی با عضلات صورت بدون دست است. این ورزش ها تا ۳-۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس توصیه می شود.
تا ۲۴ ساعت بعد از بوتاکس در معرض نور مستقیم خورشید نباشید.

 

تا یک تا دو روز بعد از بوتاکس از استحمام با آب داغ خودداری کنید.
به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید تا ۲۴ ساعت بعد از بوتاکس مصرف کافئین و قهوه را قطع کنید.
اگر تصمیم به لیزر، لایه برداری و میکرودرم دارید باید دو هفته به تعویق بیاندازید.
حتما تا دو شب بعد از بوتاکس طاق باز بخوابید، باید  صورت تان به سمت بالا باشد.
اگر که عادت به این نوع از خوابیدن ندارید می توانید از دو بالشت استفاده کنید و آن ها را در دو طرف صورت خود قرار دهید تا دیگر صورتتان برنگردد و مواد بوتاکس پخش نشود.
حفظ حالت عمودی سر خیلی پراهمیت است. سر خود را خم نکنید، اگر می خواهید با کتاب یا گوشی کار کنید باید روبه روی صورت خود قرار دهید تا صورت خم نشود.

پیشنهاد مطالعه مقاله آیا لیزر موهای زائد  صورت ضرر دارد؟

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس

تا سه روز قبل از بوتاکس الکل مصرف نکنید.
مصرف الکل تا ۴۸ ساعت بعد از بوتاکس همچنین توصیه نمی شود.

مطالب بیشتری بخوانید
بررسی 11 روش و 6 دارو برای پیشگیری از پیری پوست

مصرف داروهای اسپرین، ژلوفن و مشتقات این ها چند روز قبل و چند روز بعد از بوتاکس ممنوع است.

مصرف خوراکی هایی همچون سیر، عناب، زرشک و چای سبز نباید یک تا دو روز قبل از بوتاکس قطع شود.

راه‌های جلوگیری از تورم و قرمزی بعد از بوتاکس

قرمزی و التهاب در ناحیه تزریق تا حدودی نرمال است. اما برای کاهش این التهابات می توانید تا ۳-۴ ساعت بعد از کمپرس سرد استفاده کنید.
در صورت درد شدید با مشورت پزشک خود می توانید از استامینوفن استفاده کنید.
همچنین بعد از ۲۴ ساعت که از تزریق شما گذشت، شستشو با آب ولرم و صابون بچه می تواند از شدت التهابات بکاهد، به شرط اینکه این شستشو خیلی ملایم انجام شود و هیچ فشاری به صورتتان وارد نشود.

تزریق بوتاکس

ورم پلک بعد از بوتاکس

ورم و التهابات پلک تا حدودی بعد از بوتاکس  طبیعی است ، اما اگر این  التهاب پلک همراه با سردرد  شدید، ضعف عضلانی، افتادگی پلک و تب همراه باشد. باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا از بروز عوارض جدی تر جلوگیری کنید.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

افتادگی پلک بعد از بوتاکس از موارد نادر و بی خطر عوارض جانبی بوتاکس می‌باشد.

این عارضه به خودی خود بعد از چند روز تا چند هفته بر طرف می گردد. پزشک در صورت رعایت یکسری نکات حین تزریق، می‌تواند از احتمال افتادگی پلک بعد از بوتاکس بکاهد. با این حال در صورت ابتلا به افتادگی پلک بعد از بوتاکس، راهکارهای درمانی مخصوصی جهت کاهش اثرات افتادگی پلک وجود دارد.

مطالب بیشتری بخوانید
بهترین خدمات فیشیال صورت چیست؟ معرفی جدیدترین خدمات

خوابیدن بعد از بوتاکس        

باید حدوداً ۴ تا ۶ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از خوابیدن و دراز کشیدن خودداری شود. خوابیدن به دلیل احتمال غلت زدن و فشار به صورت، یکی از موارد منع بعد از تزریق بوتاکس می باشد.

ورزش بعد از بوتاکس

هر گونه فعالیت بدنی و ورزش بعد از تزریق بوتاکس می تواند آسیب رسان باشد. جهت جذب مناسب مواد بوتاکس در محل مورد نظر و نتیجه درست تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از فعالیت بدنی خودداری کنید.

مصرف دارو بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس از مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید. بهتر است برای شروع دوباره مصرف این گونه دارو ها با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف الکل بعد از بوتاکس

مصرف الکل بعد از بوتاکس می تواند سبب  مشکلاتی از جمله کبودی در ناحیه تزریق گردد. حداقل از چند روز قبل از بوتاکس تا یک روز بعد از بوتاکس از مصرف الکل خودداری کنید.

دستکاری ناحیه تزریق بوتاکس

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس احساس ناراحتی و سوزش در ناحیه تزریق کنید و بخواهید محل مورد نظر را ماساژ داده یا به آن دست بزنید. سخت است ولی به هیچ عنوان تا ۴ ساعت نباید به ناحیه صورت دست بزنید. پوست شما نیاز به ترمیم دارد و هرگونه حرکت غیر ضروری در ناحیه تزریق ممکن است نتایج ناخواسته ای به دنبال داشته باشد.

آرایش بعد از بوتاکس

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توان از کرم یا مواد آرایشی استفاده کرد ولی به هیچ عنوان فشار اضافی به صورت وارد نکنید و از ماساژ و کشیدگی پوست صورت بپرهیزید. تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از ماساژ صورت اجتناب کنید تا از گسترش و پخش شدن ماده تزریق به سایر ماهیچه ها جلوگیری شود.

مطالب بیشتری بخوانید
دکتر پوست خوب در تهران

تاثیر پزشک خوب در بوتاکس

اینکه بوتاکس در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک با تجربه در این زمینه انجام شود بسیار پر اهمیت است. خیلی از افراد  تنها به دلیل قیمت پایین تر بوتاکس را در مراکز ناشناخته و با مواد نامرغوب استفاده می کنند، این افراد بعد ها دچار عوارض بوتاکس می شوند. پس می توان گفت دکتر خوب برای بوتاکس تاثیر بسیار بالایی در نتیجه کار دارد.

کلام آخر

در آخر می توان  گفت، تزریق بوتاکس نیاز به مراقبت هایی دارد تا نتیجه خوبی بر چهره شما به جای بگذارد. باید به تمام توصیه های پزشک که بوتاکس را برای شما انجام داده است توجه داشته باشید. زیرا هر گونه ناآگاهی و بی توجهی می تواند عوارض جبران ناپذیری از خود به جای بگذارد. دکتر فهیمه مطلبی که در این زمینه از تجربه خوبی برخوردار هستند، می توانند به شما در رابطه با تمام خدمات زیبایی صورت کمک کنند.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با همکاران خبره ما در بخش مشاوره در ارتباط باشید.

منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم.

شماره های تماس و آدرس ما:

۰۲۱-۸۸۵۰۱۳۷۳ ۰۲۱-۸۸۳۰۳۱۶۹ ۰۲۱-۸۸۵۰۸۲۸۴ ۰۲۱-۸۸۸۴۷۴۶۹ ۰۹۰۱۱۳۹۰۰۴۱   تهران – خیابان مطهری – جنب مترو مفتح – ساختمان پزشکان ۲۳۰ – طبقه منفی ۲

با تشکر از همراهی شما سروران گرامی

رزرو نوبت و وقت مراجعه

برای تعیین وقت مراجعه و رزرو نوبت به صورت آنلاین و غیرحضوری فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید تا همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و وقت مراجعه را برای شما تنظیم کنند.

مطالب بیشتری بخوانید
بهترین مارک داروی مزوتراپی موی سر در بازار به همراه قیمت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *