انواع لیزر پوست برای جوانسازی

پوست یکی ارگان‌های مهم بدن ما انسان‌ها است و با افزایش سن و گذر زمان پوست صورت دچار پیری شده و مشکلات متعددی ایجاد می‌شود. درحال حاضر برای جوانسازی پوست صورت روش‌های مختلفی وجود دارند که توسط معتبرترین کلینیک‌ها انجام می‌شود. افرادی که به دنبال جوانسازی و زیبایی پوست خود هستند می‌توانند لیزر پوست که رضایت زیادی به‌همراه داشته و بسیار محبوب است را انجام دهند.

لیزرها در انواع بسیار مختلفی هستند و برای مشکلات مختلف پوستی کارایی زیادی دارند. در واقع عملکرد لیزرها روی پوست‌های مختلف تاثیرات متفاوتی می‌گذارند. اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوبی برسید باید بهترین روش لیزر جوانسازی را انتخاب کنید. آیا شما هم به دنبال روش‌های جوانسازی پوست خودتان هستید؟ آیا به زیبایی خودتان فکر می‌کنید؟ در ادامه همراه ما باشید تا با انواع لیزر پوست برای جوانسازی و مزایا و معایب هریک آشنا شوید.

لیزر پوست چگونه عمل می‌کند؟

نحوه کار لیزر پوست برای درمان مشکلات مختلف پوستی با استفاده از پرتوهای نور است. در این روش پزشک جراح از طریق لیزر پرتوهای متمرکز، کوتاه و نامنظمی را به پوست مراجعه کننده می‌فرستد. پرتوها با دقت لایه آسیب دیده پوست را از بین می‌برند و در نهایت سبب جوانسازی و شفافیت پوست صورت می‌شوند. در ابتدای عمل پزشک یکسری درمان را روی پوست‌تان انجام می‌دهد تا پوست صورت برای درمان با لیزر آمادگی لازم را پیدا کند‌. این نوع از درمان معمولا ۶ هفته قبل از فرآیند اصلی لیزر شروع می‌شود که درمان‌ها باتوجه به نوع پوست شما انجام می‌شوند.

مطالب بیشتری بخوانید
فشیال پوست در فرمانیه

انواع لیزر پوست برای جوانسازی و زیبایی

برای لیزر جوانسازی پوست دستگاهای مختلف با کاربردهای گوناگون وجود دارند. به‌همین دلیل قبل از انتخاب نوع لیزر این سوال پیش می‌آید که آیا کدام روش برای شما بهتر است و تفاوت اصلی هریک از روش‌ها برای جوانسازی پوست چست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انواع دستگاه‌ها از نظر طول موج باهم تفاوت دارند و همین امر سبب متفاوت شدن نتایج دستگاه‌ها می‌شود. در ادامه مطلب به انواع روش‌های لیزر پوست برای جوانسازی به‌طور جداگانه می‌پردازیم.

انواع لیزر پوست برای جوانسازی و زیبایی
لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ

یکی از انواع لیزر پوست برای جوانسازی، دستگاه لیزر کیوسوئیچ است. این دستگاه قدرت بسیار بالایی دارد و تاکنون بسیار مورد توجه افراد بوده است. همچنین طول موج این دستگاه ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر بوده و درحال حاضر در کلینیک‌های زیبایی به یک وسیله کاربردی و محبوب تبدیل شده است.

لیزر کیوسوئیچ معمولا برای رفع جای جوش، لکه‌های پوستی، رفع چین‌و‌چروک‌های پوست که در اثر پیری روی صورت ایجاد شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از انجام لیزر این مورد را در نظر بگیرید که هرچه دستگاه پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر باشد و فرآیند لیزر توسط پزشک توانا و ماهری انجام شود رضایت بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

لیزر دایود

لیزر دایود

روش دیگر لیزر برای جوانسازی پوست، لیزر دایود است. در واقع این دستگاه درحال حاضر یکی از دستگاه‌های لیزر مدرن است و کاربرد گسترده‌ای دارد. لیزر دایود هم برای جوانسازی و زیبایی پوست به کار می‌رود و هم سبب از بین رفتن موهای زائد می‌شود. در واقع لیزر دایود طوری طراحی شده که روی سلول‌های پوستی آسیب دیده تمرکز می‌کند و به ترمیم آن‌ها می‌پردازد. همچنین دارای طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتری دستگاه آن را به یکی از خاص‌ترین و بهترین دستگاه‌های لیزر روز دنیا تبدیل کرده است و در اغلب کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شود و می‌توان آن را در لیست بهترین دستگاه‌ها برای جوانسازی پوست قرار داد.

مطالب بیشتری بخوانید
تاثیر مشاوره پوست و زیبایی بر نتیجه درمان
لیزر co2 فرکشنال

لیزر co2 فرکشنال

یکی از بهترین و پرمتقاضی‌ترین دستگاه‌های لیزر که اغلب پزشکان به دنبال خرید و استفاده از آن هستند، لیزر co2 فرکشنال است. این دستگاه لیزر یکی از دستگاه‌های کاربردی برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود و با تحریک کلاژن سازی به ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده پوست و همچنین جوانسازی و زیبایی شما کمک زیادی می‌کند. علاوه‌براین دستگاه لیزر co2 فرکشنال مجهز به تکنولوژی نیمه تهاجمی بوده و سبب بهبود اختلالات پوستی و در نتیجه داشتن پوستی صاف و زیبا  می‌شود تا علاقمندان به چهره دلخواه خودشان دست‌یابند.

لیزر الکساندریت

لیزر الکساندریت

لیزر الکساندریت یکی از دستگاه‌های لیزر موجود در بازار است که از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار بوده و در اغلب کلینیک‌های زیبایی جهت ارائه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دستگاه انواع مختلفی دارد که یکی از نمونه‌های آن لیزر کندلا است. معمولا دستگاه الکساندریت در اغلب کلینیک‌های زیبایی و پزشکی برای کاهش کک و مک، رفع جای زخم، درمان واریس و پاکسازی پوست استفاده می‌شود. در واقع این دستگاه انتخابی عالی برای داشتن پوستی زیبا و جوان است.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم

شاید برای‌تان سوال باشد که چرا پوست صورت کدر می‌شود و زیبایی کاهش می‌یابد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سلول‌ها و بافت‌های مرده پوست فرصت رشد سلول‌های جوان را می‌گیرند و در نهایت پوست را کدر می‌کنند. معمولا این بافت‌ها به‌طور پوسته‌های بسیار ریز روی صورت دیده می‌شوند، البته در اغلب اوقات هیچ اثری از وجود سلول‌ها دیده نمی‌شود. دستگاه لیزر اربیوم یکی از به‌روزترین دستگاه‌های لیزر برای رفع بافت مرده و جوانسازی پوست محسوب می‌شود. علاوه‌براین اربیوم با از بین بردن سلول‌های مرده پوست فرصت رشد سلول‌های جوان را فراهم می‌کند.

لیزر آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال

یکی دیگر از دستگاه‌های محبوب لیزر که درحال حاضر در اغلب کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه آر اف فرکشنال است. در واقع این دستگاه برای مراجعین عارضه جدی ایجاد نمی‌کند و فرد بعد از انجام لیزر نیازی به استراحت ندارد. این دستگاه طوری طراحی شده است که نشانه‌های پیری ازجمله چین‌و‌چروک‌ها و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و جای اسکار و زخم را نیز ترمیم می‌کند. همچنین لاغری موضعی با لیزر آر اف فرکشنال انجام می شود. در واقع دستگاه آر اف فرکشنال می‌تواند به‌طور همزمان چندین کار مختلف را باهم انجام دهد که این مورد در مقایسه با مدل‌های دیگر مزیت محسوب می‌شود.

مطالب بیشتری بخوانید
آبرسانی پوست یا هیدرودرمی چیست؟

بهترین مرکز لیزر درمانی در فرمانیه

امروزه در فرمانیه تهران کلینیک‌های زیبایی معتبری فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها کلینیک دکتر مطلبی است. ازجمله خدماتی که در کلینیک دکتر مطلبی انجام می‌شود می‌توان به: تزریق ژل، تزریق مزوژل، بوتاکس، لیزر، جالپرو و خدمات پوست و مو و…اشاره کرد. علاوه‌براین کیفیت بالای خدمات، تعرفه مناسب و برخورد عالی کادر درمان این کلینیک از ویژگی‌های ممتاز آن به شمار می‌روند.

معمولا اغلب کلینیک‌های زیبایی پوست به‌طور خصوصی فعالیت می‌کنند و دولتی نیستند. به‌همین دلیل هر کلینیک در قبال ارائه خدمات تعرفه خاصی را در نظر می‌گیرد. همچنین توجه داشته باشید که کلینیک دکتر مطلبی در فرمانیه خدمات زیبایی مختلفی را ارائه می‌دهد و لازم است که قبل از رزرو نوبت از خدمات مدنظرتان مطمئن شوید.

هزینه انواع لیزر جوانسازی پوست در تهران

لیزر جوانسازی پوست انواع مختلفی دارد که در ابتدای مطلب اشاره کاملی به روش‌های مختلف داشتیم. در واقع تعیین هزینه لیزر جوانسازی به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است این تعرفه ارزان یا گران باشد. میزان تخصص و مهارت پزشک، مراقبت‌های قبل و بعد از درمان و نوع دستگاه از عوامل مهم و موثر در تعیین هزینه نهایی لیزر محسوب می‌شوند.

در واقع فرآیند جوانسازی پوست با لیزر ازجمله روش‌های درمانی غیرتهاجمی در حوزه زیبایی است که در مقایسه با فیلر، بوتاکس و لیفت صورت با نخ عوارض کمتری را به دنبال دارد. لیزر معمولا درد ندارد، اما برای پیشگیری از هرگونه درد ناشی از آن پزشک پوست شما را با کرم موضعی بی‌حس می‌کند. همچنین برای پیشگیری از آسیب چشم‌ها هنگام انجام لیزر عینک مخصوصی به شما داده می‌شود. درحالت کلی مواردی که در ادامه بیان می‌شوند تاثیر زیادی بر هزینه نهایی لیزر جوانسازی می‌گذارند:

  • داروهای تجویز شده توسط پزشک ازجمله هزینه‌های لیز به شمار می‌روند.
  • هرچه مشکلات و لکه‌های پوستی گسترده‌تر باشند، هزینه لیزر بالاتر خواهد بود. اگر مشکلات پوستی فرد زیاد باشد برای روند درمان به جلسات درمانی بیشتری نیاز است و در این صورت هزینه خدمات بالا می‌رود.
  • ناحیه تحت درمان در تعیین هزینه لیزر تاثیر زیادی دارد. برخی از نواحی صورت و بدن عمق بیشتری داشته و برای رفع لکه‌ آن‌ها باید لیزر قوی‌تری ساطع شود.
  • برای کاهش هزینه‌های درمانی می‌توانید جلسات لیزر درمانی را کمتر کرده و روش‌های درمانی دیگر را جایگزین آن کنید.
  • مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر بسیار مهم هستند. در نتیجه بیمار باید تمام مراقبت‌ها را به‌خوبی انجام دهد تا روند درمان سرعت بگیرد. درغیر این صورت هزینه خدمات درمانی بسیار بالا می‌رود.
مطالب بیشتری بخوانید
تزریق فیلر زیر چشم

فواید و عوارض انواع لیزر پوست

لیزر حوانسازی پوست دارای فواید و عوارض مختلفی است که قبل از انجام این عمل بد نیست درباره آن اطلاعاتی داشته باشید:

فواید

  • لیزر روش موثری برای درمان چین‌و‌چروک پوست است.
  • سبب روشن شدن و استحکام پوست می‌گردد.
  • سبب از بین رفتن جای جوش و آکنه، زخم، سوختگی و… می‌شود.
  • این روش غیرتهاجمی بوده و برش، بیهوشی و جراحی انجام نمی‌شود.
  • سبب صافی پوست و حالت طبیعی بخشیدن به آن می‌شود.
  • دوران نقاهت طولانی مدت ندارد.
  • خطوط ظریف ایجاد شده دور چشم، دهان و پیشانی را تاحدودی درمان می‌کند.
  • برای رفع ترک‌های ناشی از چاقی و بارداری موثر است‌.
  • سبب شادابی، جوانسازی و طراوت پوست می شود.
  • ضایعه‌های پوستی و خال‌های موجود روی پوست را از بین می‌برد.
  • سبب رفع آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی می‌گردد.

عوارض

  • قرمزی و التهاب پوست عارضه رایج اما کاملا طبیعی است و التهاب ناحیه لیزر شده امری کاملا طبیعی بوده و طی چند روز رفع می‌شود. اگر این التهاب ادامه دار باشد ممکن است که به بافت زیرین پوست آسیب وارد شده باشد و در این صورت لازم است که به پزشک مراجعه کنید.
  • پوسته پوسته شدن و خارش ناحیه لیزر شده نیز یکی دیگر از عوارض لیزر جوانسازی محسوب می‌شود. به‌طوری‌که بیشتر افراد با آن روبه‌رو هستند و این عارضه گاهی بسته به جنس و نوع پوست ممکن است ادامه دار باشد و مدت زیادی طول بکشد تا رفع شود.
  • تغییر رنگ پوست نیز عارضه شایع دیگر است. چون لیزر فرسایشی عمل می‌کند، تیره یا روشن شدن رنگ پوست دائمی نبوده و نیازی نیست به پزشک مراجعه کنید.
  • حساسیت در برخی افراد نیز عارضه دیگر لیزر جوانسازی است و فرد علائمی را تجربه می‌کند. البته واکنش‌های آلرژیک در همه افراد به‌طور یکسان دیده نمی‌شوند و ممکن است آسیب خفیف یا شدید باشد.
  • سوختگی ناحیه لیزر شده نیز سطحی و عمقی است و عارضه‌های پوستی، شدت و جریان دستگاه بستگی دارد.
مطالب بیشتری بخوانید
دکتر پوست خوب برای لک صورت

سوالات متداول در مورد انواع لیزر پوست

روش‌های جوانسازی را باید باتوجه به مشکلات پوستی، نوع پوست و با نظر پزشک انتخاب کنید تا نتیجه رضایت بخش باشد.

افرادی که پوستی شل، دارای کک و مک، پوستی کدر و افتاده و دارای چین‌و‌چروک دارند کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر جوانسازی هستند.

بله، این روش کمترین عوارض را دارد و در سریع ترین زمان ممکن بهبودی حاصل می شود.

حداقل پس از گذشت یک هفته از انجام فعالیت خودداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای