درمان تیرگی زیر چشم در تهران

تیرگی زیر چشم مشکلی آزاردهنده و رایج است که در اغلب مواقع به دلیل آلرژی یا ژنتیک ایجاد می‌شود. تیرگی‌های زیر چشم مممن است بسته به رنگ طبیعی پوست قهوه‌ای، سیاه، بنفش و آبی باشند. وجود حلقه‌های سیاه زیر چشم چهره شما را مسن‌تر و خسته‌تر نشان می‌دهند و شما باید بتوانید برای رفع آن‌ها راهی بیابید. برای درمان این مشکل باید به دکتر پوست مراجعه کنید تا او علائم و روش درمان عارضه را تشخیص داده و درمان کند. در ادامه مطلب راهکارهای رفع سیاهی زیر چشم و علت‌های آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد، پس همراه ما باشید.

دلایل تیرگی زیر چشم کدامند؟

آیا می‌دانید که سیاهی زیر چشم به چه دلیلی رخ می‌دهد؟ در واقع تیرگی زیر چشم به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود و دانستن علت اصلی این مشکل به شما کمک می‌کند تا بهترین راه درمان را پیدا کنید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کوتاهی می‌کنیم.

تیرگی زیر چشم

عوامل ژنتیکی

سیاهی زیر چشم در برخی از افراد به دلایل مربوط به ژنتیک رخ می‌دهد. در این صورت تیرگی زیر چشم ممکن است در دیگر اعضای خانواده شما هم دیده شود.

مطالب بیشتری بخوانید
دکتر پوست خوب برای لک صورت

کم خوابی

کیفیت خواب نامناسب و عدم خواب کافی سبب بروز تیرگی و گودی زیر چشم می‌شود. اگر کمتر از هفت الی هشت ساعت در شب بخوابید، پوست زیر چشم رو به تیرگی و سیاهی می‌رود و مایعی که زیر چشم‌ها ایجاد می‌شود موجب پف چشم‌های شما می‌گردد.

آلرژی

خشکی چشم و آلرژی علت دیگر تیرگی و گودی زیر چشم به شمار می‌رود. زمانی‌که شما واکنش آلرژیک دارید، بدن‌تان هیستامین آزاد می‌کند تا بتواند با مهاجم مقابله کند. آلرژی سبب قرمزی، خارش و پف چشم می‌شود و با خاراندن پوست تورم، التهاب و شکستگی عروق خونی رخ می‌دهد و سبب تیرگی زیر چشم می‌شود.

خستگی‌ چشم‌ها

خیره شدن زیاد به صفحه کامپیوتر یا تلوزیون برای مدت زمان طولانی چشمان‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌طوری‌که رگ‌های خونی اطراف چشم شما بزرگ شده و سبب تیرگی زیر چشم می‌شود.

کم خونی

هنگامی‌که گلبول‌های خون در سطح پایین‌تری از حد طبیعی باشند، فرد به کم خونی مبتلا می‌شود. کم خونی علاه‌بر سیاهی و گودی زیر چشم علائم دیگری از جمله ضعف و سرگیجه دارد.

اگر به کم خونی مبتلا هستید، شاهد رنگ پریدگی پوست‌ و تیرگی زیر چشم خواهید بود. در این صورت باید آزمایش خون بدهید و سطح خون‌تان را بررسی کنید و برای ارائه راه‌حل درمانی با پزشک مشورت کنید.

آسیب ناشی از نور خورشید

هنگامی‌که برای مدت زمان طولانی زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، آسیب‌های ناشی از نور مستقیم آفتاب سبب بروز تیرگی‌هایی زیر چشم می‌شود.

برای پیشگیری از این موضوع هنگامی‌که هوا آفتابی است از عینک و کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که آفتاب شدید تولید ملانین در پوست را افزایش می‌دهد. ملانین رنگدانه‌ای است که سبب رنگ‌دهی پوست شما می‌شود. هنگامی‌که سطح ملانین تولید شده زیاد باشد بدن‌تان مقدار اضافی آن را زیر پوست چشمان‌تان رسوب می‌کند و در نهایت لکه‌های تیره زیر چشم ایجاد می‌شوند.

مطالب بیشتری بخوانید
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

بهترین روش‌های درمان تیرگی زیر چشم

روش‌های درمانی تیرگی زیر چشم بسیار زیاد هستند. اما در ابتدا باید دلیل ایجاد این عارضه توسط پزشک مشخص شود تا راه درمانی مناسبی ارائه شود. همچنین باید از عوامل تشدید کننده پرهیز کرده و دوره درمان را تکمیل نمایید. در ادامه برخی از درمان‌های رایج که توسط پزشک انجام می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

لیزر co2 فرکشنال

لیزر co2 فراکشنال

یکی از روش‌های رایج جهت رفع تیرگی زیر چشم لیزر co2 فراکشنال است. در واقع این روش سبب تحریک کلاژن سازی شده و به‌طور همزمان موجب استحکام و روشن شدن پوست می‌گردد. علاوه‌براین تاثیرات لیزر co2 فراکشنال دائمی بوده اما ریسک ایجاد لکه و اسکار را به همراه دارد و دوره ریکاوری آن کمی طولانی است.

اندولیفت

اندولیفت

نحوه کار اندولیفت به‌گونه‌ای است که با پالس‌های نوری متراکم شده عمل می‌کند و همزمان سبب روشن شدن، افزایش استحکام پوست و کلاژن سازی آن می‌شود. اندولیفت رنگدانه‌های تیره و قرمز را هدف قرار می‌دهد و تاثیرات دائمی دارد. تفاوت این روش درمانی در برابر لیزر c02 و لیزرهای دیگر لک و اسکار ایجاد نمی‌کند و دوران نقاهت، زخم و کبودی ندارد.

درمان‌های موضعی تیرگی زیر چشم

درمان‌های موضعی تیرگی زیر چشم

کرم‌ها و ضدآفتاب‌های دور چشم دارای انواع ویتامین‌ها ازجمله؛ کوجینک اسید، ویتامین c و کافئین هستند. به همین دلیل سبب روشن شدن یا تنگی عروق زیر چشم می‌شوند. علاوه‌براین لوسیون‌های مختلف دیگر در رفع تیرگی زیر چشم گزینه بسیار مناسبی هستند و ازجمله درمان‌های کم ریسک محسوب می‌شوند.

پیلینگ شیمیایی

پیلینگ شیمیایی

روش دیگری که توسط پزشکان برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود پیلینگ شیمیایی نام دارد. این روش لایه برداری پوست  با گلیکولیک اسید، تری کلورو استیک اسید و… انجام می‌شود. همچنین از ریسک کمتری برخوردار بوده و اغلب مواقع سبب ایجاد لک و اسکار می‌شود؛ اما همچنان روش کم‌خطری است.

مطالب بیشتری بخوانید
هر آنچه که باید از تزریق ژل بلوترو و هزینه آن بدانید!
تزریق ژل هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید

ژل هیالورونیک اسید در اغلب مواقع به‌عنوان فیلر زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد و ماندگاری کمتری نسبت به چربی دارد. اما از لحاظ کیفیتی فرقی با تزریق چربی ندارد. نکته مهم این‌که تزریق چربی برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم گزینه انتخابی بهتری است؛ چراکه فیلر از بدن خود فرد تامین می‌شود و مشکلاتی همچون حساسیت پس از فیلر زدن ایجاد نخواهد شد.

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم

در این روش همان‌طور‌که گفته شد فیلر یا چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و بر ناحیه زیر چشم که بافت چربی آن کاهش داشته تزریق می‌گردد. این روش با متد به‌روز در تهران به‌طور سرپایی انجام می‌شود و دوران نقاهت آن بسیار کوتاه بوده و کبودی و تورم به همراه ندارد. تزریق چربی از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به روش‌های دیگر گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

بهترین دکتر زیبایی برای درمان تیرگی زیر چشم

بهترین پزشک زیبایی در فرمانیه تهران که خدمات عالی را برای رفع مشکل تیرگی چشم ارائه می‌دهد، دکتر مطلبی است. این پزشک حاذق در کلینیک خود بهترین و موثرترین روش‌های درمانی را ارائه می‌دهد. ازجمله خدمات ارائه شده در کلینیک دکتر مطلبی می توان به: بوتاکس، تزریق ژل، لیزر، زیبایی پوست و مو و… اشاره کرد. اگر ساکن تهران هستید می‌توانید از خدمات زیبایی کلینیک دکتر مطلبی استفاده کنید.

درمان خانگی برای رفع تیرگی زیر چشم

برای درمان تیرگی زیر چشم علاوه‌بر روش‌های درمانی پزشکی برخی روش‌های خانگی وجود دارند که عبارتنداز:

سیب زمینی

سیب زمینی برای رفع تیرگی‌های زیر چشم گزینه مناسبی است. برای این کار باید سیب زمینی را برش داده و روی چشم‌های خودتان بگذارید. در واقع سیب زمینی دارای مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها است و می‌تواند چین‌و‌چروک، قرمزی، خستگی و سیاهی زیر چشم را تاحدودی بهبود می‌بخشد. علاوه‌براین سیب زمینی در برخی از داروهای مخصوص رفع چین‌و‌چروک و… استفاده می‌شود. هنگامی‌که زیر چشمان‌تان به هر دلیلی تیره و گود شده می‌توانید برش‌های سیب زمینی را روب چشم‌ها قرار دهید. اگر این ماسک را صبح و شب تکرار کنید با گذشت یک هفته سیاهی زیر چشم‌ها از بین رفته و اثری از تیرگی نخواهید دید.

مطالب بیشتری بخوانید
آیا لیزر درمانی برای پوست تیره رنگ امکان پذیر است؟

آب

روش دیگر برای کاهش سیاهی و تیرگی زیر چشم استفاده از آب است. اگر به مقدار کافی آب بنوشید، پوستی شاداب و جوان خواهید داشت. برای این کار ابتدا ۲ عدد پد پنبه‌ای را با آب خیس کنید و حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه روی چشمان خودتان قرار دهید.

بابونه

بابونه برای پوست خواص بی‌نظیری دارد؛ چراکه استرس را کاهش داده و به شما آرامش می‌دهد. برای این که تیرگی‌های زیر چشم را کاهش دهید، قبل از خواب چای بابونه بخورید. نوشیدن این داروگیاهی استرس و تنش را کاهش داده و موجب بهبود سیاهی‌های زیر چشم می‌شود. روش دیگر برای استفاده از چای بابونه این است که چای کیسه‌ای بابونه را در آب معدنی قرار دهید و سپس با پنبه آن را روی چشم خودتان بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

گلاب

گلاب دارای آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های A و C است و در محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی استفاده می‌شود. همچنین گلاب سبب درخشش، طراوت، رفع خستگی پوست و… را به ارمغان می‌آورد و هرگونه قرمزی، التهاب و تحریکات پوستی را رفع می‌کند. برای انجام این کار و رفع تیرگی‌های زیر چشم ابتدا پنبه را با گلاب مرطوب کنید و سپس ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید.

عصاره خیار

برای این که عصاره خیار را تهیه کنید باید خیار را رنده نمایید. عصاره به‌دست آمده را روی پوست صورت‌تان به‌ویژه پوست دور چشم قرار دهید. همچنین عصاره خیار سبب طراوت، آرامش و شادابی پوست صورت شما می‌شود.

در اغلب مواقع سیاهی زیر چشم به دلیل خستگی، کمبود ویتامین B، بی خوابی و کم خونی رخ می دهد.

مطالب بیشتری بخوانید
لیزر درمانی برای چه کسانی ممنوع است!

با نوشیدن آب، استفاده کمتر از لوازم الکتریکی، کمپرس آب سرد یا کرم دور چشم.

تزریق ژل، تزریق مزوژل، تزریق چربی، کربوکسی تراپی.

بله، عوامل ژنتیکی گاهی علت بروز این مشکل هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای